۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۲۲۹

واکنش فضل الله به احتمال تشکیل ائتلاف عربی و غربی علیه ایران

امام جمعه بیروت با اشاره به احتمال تشکیل ائتلاف عربی و غربی علیه ایران، تأکید کرد این اقدام در راستای مصالح رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نما زجمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به ادامه کشمکش میان گروه های سیاسی درباره تصویب قانون جدید انتخابات گفت: با وجود اینکه زمان قانونی برای آماده سازی برگزاری انتخابات پارلمان آغاز شده است اما هیچ چیزی درباره قانون انتخابات تغییر نکرده و برخی گروه ها خواستار تغییر قانون کنونی جهت بهبود وضع کشور هستند و برخی دیگر نیز تغییر را تنها در پرتو تحقق مصالحشان امکان پذیر می خوانند.

وی افزود: گروهی دیگر نیز برگزاری انتخابات با قانون کنونی را خواستار هستند در حالی که برخی دیگر بر لزوم تمدید زمان فعالیت پارلمان تا رسیدن به قانون مورد اجماع همگان تأکید دارند.

این روحانی لبنانی بر لزوم تصویب بودجه تأکید کرد و اظهار داشت: مردم لبنان نه تنها برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی خود تصویب بودجه را خواستار هستند بلکه این مساله نشان دهنده شیوه فعالیت دولت به ویژه در مسائل اقتصادی به شمار می آید. 

ادعای حمله رژیم صهیونیستی به لبنان یک جنگ روانی است

حجت الاسلام فضل الله درباره تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان تصریح کرد: با وجود اینکه نامردی رژیم اشغالگر را به خوبی می شناسیم و اعتقاد داریم که صهیونیست ها در هر لحظه ای امکان دارد به لبنان حمله کنند، اما تهدیدهای کنونی تنها در چارچوب جنگ روانی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت که لبنان در پرتو همکاری و همبستگی ارتش، ملت و مقاومت در آمادگی بسر می برد و هرگونه حمله نظامی با پاسخ محکمی مواجه می شود.

امام جمعه بیروت همچنین از سخنان میشل عون رییس جمهور لبنان در حمایت از سلاح حزب الله و همچنین پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی تقدیر کرد و اظهار داشت که این سخنان از قدرت لبنان نشأت می گیرد.

مذاکرات سوریه تاکنون بی نتیجه بوده اند

وی از آغاز گفت وگوهای جدید درباره سوریه یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه این گفت وگوها تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است چرا که دولت در آمریکا دستخوش تغییر شده است. برخی سخنان از تشکیل منطقه امن در لبنان خبر می دهد که این مساله به معنای بازگشت لبنان به نزاع منطقه ای و جهانی خواهد بود.

حجت الاسلام فضل الله درباره خبرهای منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی و غربی به رهبری آمریکا علیه ایران گفت: این مساله خطرهای بزرگی به همراه دارد و بر مشکلات منطقه می افزاید. فقط رژیم صهیونیستی از تشکیل این ائتلاف سود می برد و بر این اساس می تواند مساله فلسطین را کاملا به سود خود پایان داده و قدرت های بازدارنده را نابود کند.

وی تأکید کرد که همه کشورهای منطقه باید در راستای بهبود روابط میان برخی کشورهای عربی و ایران تلاش کنند و به زبان گفت وگو روی آورند تا اختلافات کاهش یابد./980/ب901/د

 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات