۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۱۷۲
استاد حوزه علمیه:

غرق شدن در لذت گرایی انسان را از تعالی محروم می کند

حجت الاسلام فروغی با بیان اینکه انسان غربی تنها به فکر لذت جویی است، گفت: مد و غرق شدن در ظواهر مادی و لذتهای محدود آن انسان را از دست یابی به تعالی محروم خواهد کرد،
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شیخ علی فروغی، استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته در مصلی اعظم تبریز با بیان اینکه عالم بر اساس توحید محوریت یافته است، اظهار داشت: عالم هستی به حدی بزرگ و پیچیده است که تحیر انسان را به دنبال دارد.

وی خداوند را طاهر و منشأ هستی دانست و تقرب به خداوند را در گرو آن دانست که انسان نیز خود منشأ خیر و برکت باشد، افزود: قرآن کریم کلام الهی و قوت بخش مظاهر توحیدی در جان بشری است، قرآن کریم در رابطه با مظاهر و نشانه های الهی از آفاق و انفس سخن می گوید و می خواهد مسیر رسیدن به حقانیت را نشان دهد.

حجت الاسلام فروغی با بیان اینکه انسان غربی تنها به فکر لذت جویی است، ادامه داد: این لذت جویی محض عامل دریده شدن پرده های بسیاری خواهد شد، اما اگر انسان معتقد به آخرت و معاد باشد تنها فرصت کوتاه عمر خود را در مسیر لذات مادی صرف نخواهد کرد.

وی با اشاره به علاقه ذاتی بشریت به حیات متعالی، ابراز داشت: مد و غرق شدن در ظواهر مادی و لذتهای محدود آن انسان را از دست یابی به این تعالی محروم خواهد کرد، مباهات انسان به مسائل مادی زود گذر و فانی طنز تلخ امروز و پوچ گرایی محض بشری است.

این استادحوزه علمیه قم لذت گرایی و تفکر مدرنیته را ابتر و بی ثمر دانست که در زندگی امروز بشری ورود پیدا کرده است و افزود: انسان با چنین تفکراتی و تعلق به مسائل مادی که در این دنیا جا خواهد ماند نخواهد توانست مراتب ترقی و عرفان را طی کند و به مراتب بالایی معنویت دست پیدا کند.

وی با اشاره به محوریت انتخاب در حیات و سعادت بشری، ابراز داشت: این انتخاب خوب و بد است که انسان را در سعادت و شقاوت خواهد برد، هرکس انتخاب بدی داشته باشد، آثار سوء آن را تا آخر عمر خواهد دید، تفکر و اندیشه در این مسائل مهم است و قران نیز انسان را به اندیشه و تفکر دعوت می کند.

امام جمعه موقت اردبیل انسانهایی که عاقلانه زندگی نمی کنند را بدترین موجودات روز زمین عنوان و تصریح کرد: انسان در گرو اندیشه صحیح خواهد توانست انتخابی صحیحی و آثاری ارزشمند به جای گذارد، بزرگترین انتخاب بشری نیز انتخاب همسر و تشکیل زندگی  است.

وی معضل امروز جامعه را گسترش طلاق در میان جوانان دانست و گفت: اینکه بعد از سه ماه از زندگی مشترک جوانان طلاق می‌گیرند این امر و مشکل خبر از یک کودتای فرهنگی در جامعه می‌دهد، امروز انقلاب در اندیشه‌ها رخ داده است و از حساسیت بالایی برخوردار است./202/854/ب1

ارسال نظرات