۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۱۲۹

پیکر سه شهید روحانی حوزه نجف به خاک سپرده شد

پیکر سه تن از طلاب شهید حوزه علمیه نجف اشرف با حضور گسترده علما و طلاب در حرم امام علی(ع) تشییع و در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شد.
شهدای عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، پیکر سه تن از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف که در عملیات آزادسازی موصل به فیض شهادت نائل آمده بودند، امروز در نجف تشییع و به خاک سپرده شدند.

تشییع پیکر حجج الاسلام شیخ طعمه فرج المرشدی و شیخ عبدالغفار نوری المنصور و شیخ رضا عبدالرزاق المیاحی با حضور گسترده علما، استادان و طلاب حوزه علمیه و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا سیستانی فرزند حضرت آیت الله سیستانی به نمایندگی از این مرجع تقلید در مراسم حضور داشت.

مراسم تشییع از حسینیه الاعسمیه آغاز و پیکر این شهدا پس از اقامه نماز در حرم مطهر امام علی(ع)، در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام سید محمد حسین العمیدی مسؤول مبلغان دفتر حضرت آیت الله سیستانی در گفت وگو با خبرنگاران در این باره گفت: حوزه علمیه نجف اشرف با افتخار، جمع دیگری از اعضای خود را در راه کشور تقدیم کرده است. آنان جان خود را در راه دفاع از دین و وطن تقدیم کردند.

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی نیز تصریح کرد: این سه شهید که دو روز پیش در علمیات آزادسازی غرب موصل به شهادت رسیدند، از اعضای کمیته تبلیغ و ارشاد آستان مقدس علوی بودند.

حجت الاسلام ستار المرشدی تولیت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) درباره شهید طعمه المرشدی اظهار داشت: این روحانی شهید از ابتدای صدور فتوای جهاد کفایی اقدام به گرفتن قرض جهت خرید سلاح برای لبیک گویی به ندای مرجعیت و حضور در جنگ علیه داعش کرد.

وی افزود: این شهید در کنار مجاهدان به دفاع از وطن و تبلیغ توصیه های حضرت آیت الله سیستانی پرداخت.

گفتنی است از ابتدای جنگ علیه تروریست های داعش در عراق تاکنون بیش از 60 تن از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف به شهادت رسیده که 14 تن از این شهدا عضو کمیته تبلیغ و ارشاد آستان مقدس علوی بودند./980/ب901/د

ارسال نظرات