۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۸۲۹۶۱
رییس حوزه علمیه خواهران دورود:

بصیرت بخشی لازمه تربیت نسلی انقلابی است

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با بیان اینکه تربیت نیروی انقلابی در حوزه ابعاد گوناگونی دارد، گفت: بصیرت بخشی و بصیرت افزایی از ابعاد مهم در این زمینه است.
طلبه انقلابی

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه تربیت نیروی انقلابی از اهداف مهم حوزه است، بیان داشت: نیروی انقلابی ابعاد تربیتی متعددی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پس ازبُعد تربیتی در حوزه، رشد علمی طلاب اهمیت دارد، افزود: تبیین و ترویج معارف دین در حوزه سبب می شود طلبه به اهداف و آرمانهای انقلاب و ارزشهای دینی آگاهی کامل پیدا کند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به انجام رسالت خطیر حوزه در بخش تربیتی اظهار داشت: این نهاد در تربیت انقلابی طلاب نقش آفرین است و همواره نیروهای مستعد، مؤمن و انقلابی پرورش می کند.

وی در ادامه معنای تربیت انقلابی در حوزه را به معنای تربیت معنوی و تهذیب نسلی عنوان کرد که در حوزه مشغول فعالیت هستند و گفت: با بهره مندی از حضور علمی اخلاق در مدارس باید در این زمینه اقدام کرد.

حجت الاسلام الهی نژاد به وضعیت مدارس علمی در مناطق مختلف اشاره و عنوان کرد: کمبود اساتید اخلاق در برخی مدارس موجب می شود طلاب از نظر اخلاقی و تهذیبی کمتر از علم اساتید بهره مند شوند.

وی در ادامه بینش و بصیرت را بُعد سوم در زمینه تربیت طلبه انقلابی دانست و گفت: با بصیرت افزایی و تقویت بینش طلبه باید در جهت تربیت این نسل انقابی اقدام کرد.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به اینکه رویکرد حوزه های علمیه تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است، خاطرنشان کرد: در حوزه های علمیه خواهران در راستای مبانی تربیت طلاب این منویات مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی خروجی حوزه های علمیه در تربیت نیروی انقلابی را مثبت و قابل تحسین ارزیابی و خاطرنشان کرد: با تربیت نسلی انقلابی، مؤمن و باتقوا با چالشهای انحرافی در جامعه کمتر مواجه می شویم.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه زمینه لازم برای تربیت نیروی انقلابی فراهم است، بیان داشت: در سایه روشنگری، بصیرت افزایی و بصیرت بخشی از سوی اساتید و کادر حوزه طلابی آگاه، بصیر، توانمند و انقلابی تربیت می شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات