۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۹۵۵
آیت الله نعیم ‌آبادی:

روحانیت نباید اجازه دهد مرزهای دینی آسیب ببیند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تأکید کرد: اگر مرزهای دینی آسیب ببیند حوزه و روحانیت باید پاسخگو باشد.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی خمس و نقش آن در تعالی فرهنگی جامعه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشار به دلیل شروع حرکت بنیاد خمس گفت: فرهنگ متعالی خمس برای ترویج و تبیین نیازمند اقدام و عزم همگانی است، خمس جایگاه ویژه ای در مکتب دارد و اگر کسی خمس ندهند و با پول غیر مخمس کار کند و نماز بخواند باطل بوده و مشکلاتی برای او ایجاد می شود.

وی افزود: اگر مرزهای دینی آسیب ببیند حوزه و روحانیت باید پاسخگو باشد، آیا آنچه که لازم است درباره خمس گفته ایم، چقدر درباره خمس در منابر سخن گفتیم و چقدر درباره آن کتاب نوشتیم، کسی که باید پاسخ نیازهای مردم و جامعه رو  بدهد روحانیت است.

رییس همایش نقش خمس درتعالی جامعه اظهار داشت: ما هم در حد توان خود وارد کار شدیم و برنامه هایی را آغاز کردیم، انگیزه دیگر شبهات و حملاتی شدیدی است که دشمن علیه این مهم انجام می دهد، حملات از ناحیه سکولارها و وهابیت خبیث انجام می شود، باید مردم را در برابر این شبهات آگاه کرد.

وی ادامه داد:  4 هزار و 700 اتاق فکر در کل دنیا علیه جهان اسلام و در رأس آن ها ایران اسلامی فعالیت می کند، 2 هزار و500 اتاق فکر در آمریکا قرار دارد که می خواهند اسلام را بزنند و کاری کنند که مردم از اسلام فاصله بگیرند و به سراغ جاهای دیگر بروند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که اگر مکتب اهل بیت(ع) آنگونه که هست تبیین شود انسان ها چاره ای جز تبعیت از این مکتب ندارند، ابراز داشت: باید به صورت درست چهره زیبای اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم، اگر مکتب تشیع در صورت اصلی آشکار شود دنیا از ما است وگرنه دیگران می برند، یکی از برنامه های دشمن مسیحی کردن جهان اسلام است.

وی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که می کنند این است که می گویند خمس در قرآن نیست، چند آیه به تفسیر اهل بیت(ع) پیرامون خمس است، مردم واقعا از حقیقت و اهمیت خمس خبر ندارند و اگر برای آن ها تبیین شود حتما شاهد اقبال خواهیم بود.

امام جمعه بندر عباس خاطرنشان کرد: خلأ توجه به خمس مشاهده می شود، مساجد، حوزه ها و دانشگاه ها نیازمند خمس هستند، مفید ترین مجموعه، جایی است که مردمی تر باشد، از حوزه علمیه مردمی تر وجود ندارد چون بودجه مردمی دارد.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ مرجعیت و حوزه های شیعه مستقل بودند و در زمان های مورد نیاز مواضع را اتخاذ می کنند، ما افتخار می کنیم که بودجه ما از دولت است، امر دین در دوران غیبت به مراجع سپرده شده است.

رییس این همایش در پایان تأکید کرد: بودجه جلسه از خمس نیست بلکه از کمک مردم و مؤمنان است، این بنیاد جایگاه اخذ خمس نیست و خمس مربوط به مرجعیت است، ما درصدد گسترش و ترویج فرهنگ خمس هستیم./1323/ 202/ص

ارسال نظرات