۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۸۲۹۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حمایت عملی از واحدهای تولیدی زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حمايت جدي، عملی و واقعي از بنگاه‌های اقتصادي به شكوفايي اقتصادي كشور و رفع بيكاري كمك شاياني می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان، با اشاره به ضرورت تداوم برنامه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک روند بوده و تنها به سال خاص اختصاص ندارد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مطالبه مهم رهبری، آموزش و تبيين موضوع اقتصاد مقاومتي يكي از مباحث جدي است كه بايد موردتوجه قرار گيرد؛ زیرا هنوز هم برخي مفهوم اقتصاد مقاومتي را درك نكرده و آن را با رياضت اقتصادي اشتباه می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان كرد: دولت بايد با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتي بسترهاي مناسب و فضاي کسب‌وکار را فراهم كند و با حذف قوانين مزاحم و دست‌وپا گير شرايط را براي حضور بیشتر مردم در اقتصاد فراهم كند و البته در این زمینه نظارت و هدايت و کمک‌رسانی به كساني كه نياز به كمك دارند، هم باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: دولت می‌تواند با ساماندهي صادرات و واردات و جلوگيري جدي و عملي از ورود كالاهاي غیرضروری و داراي توليد مشابه داخلي، ساماندهي و تسهيل صادرات و حمايت جدي و واقعي از بنگاه‌های اقتصادي و پرداخت مطالبات آنها به شكوفايي اقتصادي كشور و رفع بيكاري كمك شاياني كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتحاد، همراهی و همگامی همه مردم و مسؤولان کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، از طرح موضوعات بی‌موردی چون آشتی ملی انتقاد کرد و افزود: متأسفانه این روزها بعضي افراد معلوم‌الحال با اهداف مشخص و هوشمندانه موضوع آشتي ملي را مطرح كردند و با اين كار خوراك جديدي براي رسانه‌های بیگانه، شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و دشمنان این نظام، کشور و ملت ايجاد كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: خوشبختانه اين بار هم با هوشياري و تدبير رهبر معظم انقلاب و فرمايشات قاطعانه ايشان در 29 بهمن در جمع مردم آذربايجان كه همه ملت ايران را فصل الخطاب قراردادند، نقشه فتنه گران در نطفه خفه شد و به اين طريق با لطف پروردگار و هوشیاری ملت فهيم ايران هرگونه بهانه و حربه از دست دشمنان گرفته شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات