۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۸۲۹۱۲
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ایران اسلامی بزرگترین خیرخواه جمهوری آذربایجان است

آیت الله عالمی گفت: ایران بزرگترین خیرخواه جمهوری آذربایجان است و باتوجه به این‌که این کشوراسلامی روابط خودرا برمبنای دین مبین اسلام پایه‌گذاری کرده بنابراین جز خیرخواهی و خیراندیشی هدف دیگری ندارد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از دفتر اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه گذشته در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در اردبیل، خاطرنشان کرد: توسعه روابط بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان باید توسعه یابد، چرا که این توسعه می‌تواند سبب استحکام و منسجم شدن ارتباطات دو کشور شود.

وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی بزرگترین خیرخواه برای جمهوری آذربایجان است، افزود: با توجه به این‌که این کشور اسلامی روابط خود را بر مبنای دین مبین اسلام پایه‌گذاری کرده بنابراین جز خیرخواهی و خیراندیشی هدف دیگری ندارد و به طور حتم این پیوند سبب جلب رضایت‌ هر دو کشور می شود.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد:  تقویت روابط  بین دو کشور امری لازم و ضروری است و نیاز است که با عوامل و اسباب ایجاد تنش در این روابط برخورد جدی شود و به سودجویان به هیچ وجه اجازه ندهیم که در این روابط تنشی ایجاد کنند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در طول تاسیس کشور آذربایجان و به ویژه در غائله قره‌باغ ایران اسلامی مساعدت‌های خاص و عمده‌ای به کشور آذربایجان انجام دادکه این موضوع نشان از وحدت و همدلی و خیرخواهی ایران اسلامی نسبت به کشور آذربایجان دارد.

وی اظهار کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور سبب دست‌یابی به بسیاری از پیشرفتها و فناوری‌ها می شود و امیدواریم با همکاری و مشارکت مسؤولان شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای توسعه و پیشرفت منطقه باشیم و بتوانیم روابط این دو کشور را بیش از پیش بهبود و توسعه ببخشیم./101/937/ب1

ارسال نظرات