۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۸۲۹۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

عدم شناخت ولايت تفكر انحراف را جايگزين تفكر غديرمي كند

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: وقتي مردم ولايت را نشناسند و به پاي آن ثابت قدم نباشند، تفکر انحراف را جاي تفکر غدير را مي‌گيرد.
حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب، چهارشنبه شب در سوگواره ياس نبوي هيأت احمدي حرم مطهر حضرت سلطان امير احمد كاشان، گفت: بزرگترين درس حضرت فاطمه(س) شناخت ولايت و ثبات قدم در راه حضرت است.

وي با اشاره به اينكه وقتي مردم به پاي ولايت ثابت قدم نباشند، تفکر سقيفه جاي تفکر غدير را مي‌گيرد، افزود: امتي که ولايت را نشناسد، 75 يا 95 روز پس از فوت پيامبراكرم(ص) چنين بلايي را بر سر اهل بيت او مي‌آورد، در حالي که پيامبراكرم (ص) تنها اجر رسالت خود را محبت و مودت اهل بيت دانسته بود.

حجت الاسلام شهاب بزرگترين درس حضرت فاطمه(س) را شناخت ولايت و ثبات قدم در راه او دانست، درسي که اشخاصي چون حجر بن عدي‌ها به خوبي از پس آن بر آمدند اما سلفي‌ها حتي پس از گذشت سال‌هاي متمادي هنوز نسبت به او کينه داشته و قبر وي را نبش مي‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبهاتي که در گوشه و کنار مطرح مي‌شود، بيان کرد: بعضي از دانشگاهيان که تخصصي در معارف ديني ندارند، حضرت فاطمه(س) را متعلق به گذشته مي‌دانند در حالي که فاطميه مادر ما است و براي هميشه جريان دارد.

رييس دفتر آيت الله علوي گرگاني در تهران خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در خطبه خود تک تک انصار را کوبيد و مورد سرزنش قرار داد که مديريت جامعه اسلامي را به دست کسي مي‌سپارند که اهليت اين کار را نداشته و جامعه را به قهقرا مي‌برد.

وي يادآور شد: حضرت زهرا(س) آباداني دين و دنياي مردم را در مديريت جامعه به دست اميرمومنان(ع) مي‌دانسته و تمام سعي و تلاش آن حضرت براي همين مسأله بوده که جامعه را نسبت به حساسيت اين موضوع آگاه کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه فدکيه حضرت زهرا(س) عنوان کرد: در اين خطبه بر اين موضوع تاکيد شده است که اگر حکومت به دست ولي خدا باشد چه برکاتي را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: همانطور که در خطبه فدکيه آمده است يکي از برکات حکومت ولي خدا اصلاح آرام و تدريجي امت است نه مثل حکومت‌هاي امروزي که بر موج سوار ميشوند و سر و صدايي موقت و زودگذر دارند.

حجت الاسلام شهاب تصريح کرد: کار خليفه دوم به جايي کشيد که خود او اقرار کرد «لولا علي لهلک عمر» يعني اگر علي(ع) نبود، عمر به هلاکت مي‌رسيد./1307/202/ب1

ارسال نظرات