۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۸۲۶۶۰
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد تأکید کرد؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه با رویکرد روشنگری و بصیرت‌افزایی برگزار شود

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: باید مراسم عزاداری ایام فاطمیه به دور از موارد تفرقه‌انگیز و تنش‌زا و با رویکرد روشنگری و بصیرت‌افزایی برگزار شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در دیدار روحانیان مبلغ، با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: سرچشمه وجود انسان‌های بابرکت و مؤمن از کوثر وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) یک مادر و یک همسر نمونه بود و هیچ انسان بزرگ و مؤمنی به مقامات عالی نرسید مگر با وجود یک همسر خوب؛ ازاین‌رو باید سبک و سیره این بانوی بزرگوار در زندگی خانوادگی الگوی بانوان امروز جامعه باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در جایگاه دختر، همسر و مادر بسیار والا و با کمالات بود؛ لذا ما هر چه داریم از حضرت زهرا (س) و برکت وجودی این بانوی بزرگ دنیای اسلام است.

وی با بیان اینکه محبت اولیای خداوند نسبت به افراد یک محبت ساده نبوده و حتماً از عواملی سرچشمه می‏گیرد که مهم‌ترین آن‏ها علم و ایمان و تقوی است، اضافه کرد: علاقه فوق‌العاده پیامبر (ص) به دخترش فاطمه زهرا (س) دلیلی بر وجود این امتیازات بزرگ در این بانوی نمونه جهان است.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: علاوه بر این وقتی رسول گرامی اسلام می‏فرماید: «فاطمه برترین زنان جهان» یا «برترین زنان بهشت» است، این خود دلیل بر این است که حضرت فاطمه (س) ازنظر علمی هم سرآمد همه زنان جهان بود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد اظهار کرد: علاوه بر همه این‌ها روایات مهمی در منابع معروف اسلامی وارد شده که از مقام ارجمند علمی این بانوی بزرگ پرده برمی‌دارد؛ از این رو حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان عالم است.

وی در ادامه شرکت در عزاداری اهل بیت (ع) را پربرکت خواند و تأکید کرد: شرکت در مراسم عزاداری اهل (ع) سبب روشنگری و بصیرت در حوزه دین و فرهنگ اسلامی می‌شود؛ چراکه اهل بیت (ع) برترین الگو برای زندگی هستند.

به گفته حجت‌الاسلام هدایتی اگر در جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی از این بزرگواران الگوبرداری کنیم می‌توانیم به زندگی اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی خود جهت‌دهی مناسبی بدهیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید مراسم عزاداری ایام فاطمیه به دور از موارد تفرقه‌انگیز و تنش‌زا و با رویکرد روشنگری و بصیرت‌افزایی برگزار شود.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین با تأکید بر الگوبرداری بانوان از حضرت فاطمه (س) درزمینهٔ عفاف و حجاب، اظهار کرد: خداوند حجاب را برای زنان بهترین و زیباترین پوشش قرار داد.

وی با بیان اینکه برخلاف سبک زندگی فاطمی، نگاه و سبک زندگی غربی به زنان به‌عنوان یک کالای مصرفی است، افزود: جامعه غرب به دنبال براندازی قوانین الهی است؛ زیرا قوانین الهی بر اساس انسانیت حکم کرده و جایگاه زن و مرد و سیاه و سفید را در برتری تقوا می‌داند./202/9314/ب1

ارسال نظرات