۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۴۸۰
آیت الله طبرسی:

بسیج ظرفیت ارزشمندی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله طبرسی به نقش مهم و بسیار اثرگذار بسیج سازندگی در عرصه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این نیروی توانمند و انقلابی باید تلاش های خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را دو چندان کند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران یک شنبه در دیدار مجمع خیرین بسیج سازندگی استان در ساری با اشاره به نقش اثرگذار بسیج سازندگی در عمران و آبادی مناطق روستایی کشور، گفت: این مجموعه  در کارنامه خود خدمات ارزشمندی را در جهت آبادانی کشور داشته است.

وی با بیان این که خدمات ارزشمند بسیج سازندگی در سال های اخیر همواره مایه خرسندی و مباهات بوده است، افزود: نیروی توانمند بسیج بدون هیچ چشم داشتی با حضور در مناطق روستایی و دور افتاده به رسالت اصلی خود که همان آبادانی است می پردازد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه هنوز اقدامات ارزشمند جهاد سازندگی برای عموم جامعه تبیین نشده است، تصریح کرد: باید آحاد مردم نسبت به خدمات ارزشمند این نیروی انقلابی و بی ادعا اطلاعات دقیقی داشته باشند.

آیت الله طبرسی به نقش مهم و بسیار اثرگذار بسیج سازندگی در عرصه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این نیروی توانمند و انقلابی باید تلاش های خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را دو چندان کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند بهره گیری از نیروهای مردمی است، تصریح کرد: بسیج سازندگی یک ظرفیت و پتانسیل بالای مردمی است که به راحتی می تواند در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که تحقق عملی موضوع مهمی همچون اقتصاد مقاومتی تنها در توان دولت نیست بلکه نیازمند بهره گیری از ظرفیت های مردمی است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی به دلیل کارنامه روشنی که در این حوزه ها دارد به راحتی می تواند در اجرای صحیح این برنامه پیشگام باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه با وجود شعارهای بیان شده هنوز شاهد اجرای اثرگذار سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور نیستیم، خاطرنشان کرد: در طی سال های اخیر شاهد عدم تحقق مناسب این سیاست ها در کشور بوده ایم.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز کشور برای موفقیت و پیشرفت نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی و جهادی است، خاطرنشان کرد: اگر این تفکر اصیل در همه بخش های کشورمان نهادینه شود به حتم شاهد یک پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشورمان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هیچ گاه نمی توان خدمات ارزشمندی که بسیج سازندگی به کشورمان ارائه داده را فراموش کرد، بیان داشت: بسیج سازندگی همواره بدون هیچ گونه ادعایی در جهت ساخت و تقویت بنیه اقتصادی کشورمان گام برداشته است.

وی بر ضرورت بهره گیری مناسب دولت از ظرفیت بالای بسیج سازندگی در برنامه های مختلف کشور تأکید کرد و گفت: امروز توانمندی و ظرفیت بسیج سازندگی آماده خدمت به انقلاب و نظام اسلامی است و در گذشته نیز همین گونه بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز بسیاری از طرح های اقتصادی کوچک و بزرگ با حمایت های بسیج سازندگی در مناطق محروم و روستایی در حال اجرا است، بیان داشت: دولت نیز باید از اجرای این گونه طرح ها در مناطق محروم و روستایی بیشتر حمایت کند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز تولید کشور نیازمند حمایت بیشتر دولت است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت تولید داخل بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین مطالبه مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است، بیان داشت: همه توان و برنامه ریزی دولت باید رفع دغدغه های معیشتی مردم باشد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از راه هایی که می توان مردم را در صحنه نگه داشت بهره گیری از توان آنها در عرصه های مختلف است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر گاه مردم در هر عرصه ای حضور مستمر داشتند، در آن عرصه به پیشرفت های مناسبی دست یافتیم.

وی با اشاره به این که مردم همواره به مجموعه بسیج اعتماد داشته و دارند، گفت: درطول این سال ها هیچ گاه مردم نسبت به بسیج احساس بیگانگی نداشته و ندارند، چون این نیروی مردمی را از خود می دانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خدمت به قشر آسیب پذیر جامعه از سوی بسیج سازندگی را اقدامی ارزشمند و در خور تحسین برشمرد   وافزود: خدمت به محرومان و قشر آسیب پذیر جامعه خدمت به خدا است.

آیت الله طبرسی با بیان این که خدمت به مردم بهترین عبادت است، بیان داشت: باید از این فرصت های خدمت گزاری که در اختیار داریم تنها در جهت خدمت به مردم بهره گیریم.

وی با بیان این که ساخت و ساز در روستاها و رساندن آب و گاز و رفع مشکل مردم می تواند در روحیه این مردم بسیار تأثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین مهم ترین اقداماتی که باید در جامعه انجام شود، تقویت روحیه امید است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اگر این کارها به دولت سپرده شود کند پیش خواهد رفت، تصریح کرد: چون بروکراسی اداری کارها را فلج می کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که وظایف و تکالیف دولت مشخص است، افزود: این گونه کارها بدست نیروی انقلابی بسیج سازندگی انجام خواهد شد که با اجرای آن بسیاری از مشکلات مردم روستاها و مناطق محروم از میان برداشته خواهد شد./950/202/ب2

ارسال نظرات