۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۸۲۴۷۸

کتاب «جَوَلان بر فراز جولان» در تبریز رونمایی شد

کتاب «جَوَلان بر فراز جولان» که حاوی وصیت و زندگی نامه و اشعار منتخب از شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است در تبریز رونمایی شد.
جَوَلان بر فراز جولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «جَوَلان بر فراز جولان»، با اشاره به ارزش کتاب و کتابخوانی و ترویج آن در جامعه، اظهار داشت: جامعه دارای فرهنگ ثابت کتاب خوانی موفق و پیروز است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه است، ابراز داشت: فضای مجازی یکی از مخاطرات امروز است، وجود شبکه های اجتماعی، رسانه‌ها و فضای مجازی عامل دوری نسل امروز از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، باید توجه داشت که فرهنگ کتاب‌خوانی سبب تقویت جنبه اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در ۳۲۲ آیه از قرآن کریم به کتاب و کتابت اشاره‌ شده است که نشان از اهمیت این امر در متون دینی و اسلام ناب دارد، بی رغبتی جوانان به مطالعه از خطرات بزرگی است که متوجه ایران اسلامی است و باید در این حوزه چاره‌ اندیشی شود وگرنه با مشکلات فرهنگی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک مطالعه در کشور، تصریح کرد: این میزان مطالعه سبب شده است تا مقام معظم رهبری بیش‌ از پیش در حوزه فرهنگ احساس خطر کنند،  امروز وضعیت نهادهای فرهنگی کشور تأسف بار است، در ۲۹ نهادی که در حوزه فرهنگی در کشور فعالیت دارند، هیچ ‌یک دارای برنامه نیست و در چارچوب برنامه حرکت نمی‌کنند.

معاون فرهنگ اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت نوشتاری کشور تیری در تاریکی است، گفت: افزایش میزان مطالعه در کشورهای خارجی تنهاترین برنامه آنها در حوزه مطالعه است و در این حوزه از هیچ اقدامی پیشگیری نمی‌کنند، در کشور باید در جهت اهداف عالی کشور برنامه ترویج کتابخوانی صورت گیرد.

وی با اشاره به تأثیرات مطالعه زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: تأثیراتی در مطالعه زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم وجود دارد، می‌تواند نسل جوان را به نسلی معتقد و باایمان تبدیل کند، از این رو ترویج فرهنگ و سیره شهدا مهم و ضروری است.

گفتنی است کتاب «َجولان بر فراز جُولان» حاوی وصیت و زندگی نامه و اشعار منتخب از شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است، در پایان مراسم از خانواده‌‌های محترم شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی و نویسندگان کتاب علم‌داران عاشورایی و جَوَلان بر فراز جُولان تقدیر به عمل آمد./854/پ202/ق

ارسال نظرات