۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۴۶۳
کوهکن پیشنهاد کرد؛

استفاده از ظرفیت بسیج برای حل بحران خوزستان

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده است که هر بحرانی را می‌توان با تفکر و روحیه بسیجی پشت سر گذاشت.
کوهکن

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا  درباره بحران اخیر در خوزستان، گفت: در هنگام وقوع بحران‌ها، اولین و مهم‌ترین موضوع بدون شک؛ تدبیر و مدیریت بحران است، به این معنا که یک فرد قدرتمند که هم دارای تدبیر است و هم قدرت اجرایی را دارد، مسؤولیت کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

وی با پرداختن به گله‌مندی‌های پیش آمده در بحران اخیر در خوزستان، افزود: در شرایط کنونی و با مشکلاتی که در استان خوزستان رخ داد، بهترین فردی که می‌توانست اوضاع را کنترل کند، استاندار بود.

کوهکن درباره نحوه مدیریت بحران‌ها، اظهار داشت: هنگامی که در شرایط بحرانی تمام اختیارات به استاندار تفویض شود، دیگر لازم نیست وزرا و مسئولانِ دیگر به مناطق بحرانی اعزام شوند. در این‌گونه رخدادهای غیرمترقبه حتی می‌توان از ظرفیت استان‌های همسایه به عنوان استان‌های معین نیز استفاده کرد تا از استان آسیب دیده پشتیبانی به عمل آید.

وی تصریح کرد: در هنگام بحران باید از سیاسی‌کاری دوری کرد و تنها به حل بحران، آن هم از طریق کارهای جهادی پرداخت، زیرا هنگامه بحران، زمانی برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست. 

وی با برجسته خواندن ظرفیت نیروهای «بسیجی»، یادآور شد: تجربه تاریخی نشان داده است که همواره نیروهای بسیجی در شرایط بحرانی پشتیبان کشور بوده‌اند، برای مثال؛ در اموری مانند واکسیناسیون در کشور ما، بسیج کارهایی را انجام داد که حتی تعجب سازمان‌های جهانی را برانگیخت. به طور کل می‌توان در شرایط بحرانی از این ظرفیت عظیم استفاده نمود.

کوهکن در پایان، تاکید کرد: در شرایط بحرانی، روحیه اداری و سازمانی نمی‌تواند مسمر ثمر واقع شود و تنها باید با یک روحیه بسیجی کارها را به پیش برد./856/302/ص

ارسال نظرات