۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۴۶۱
مدیر مدرسه علمیه امام رضا:

علما، اصلی‌ترین شاکله حکومت در منشور روحانیت امام راحل هستند

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه عالمان اصلی‌ترین شاکله حکومت به شمار می‌روند، گفت: تغییر و ساماندهی صحیح سازمان روحانیت سبب صدور سند منشور روحانیت بود.
علی زاده

حجت الاسلام حسین علیزاده مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت و جایگاه حوزه‌های علمیه در هدایت گری جامعه، گفت: جایگاه عالم دینی در جامعه اسلامی بسیار ممتاز است.

وی افزود: تربیت یک عالم به اندازه‌ای مهم و ارزشمند است که اگر فاسد شود جهانی را به فساد می‌کشاند و از سوی دیگر اگر عالمی اهل تهذیب نفس و علم باشد دنیایی را متحول می‌کند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب نمونه یک عالم مهذب و با تقوا هستند که در حوزه علمیه تربیت و پرورش یافته‌اند، ابراز کرد: یک عالم مهذب و انقلابی می‌تواند جامعه‌ای را متحول کند تحولی که نه تنها به زمان خود بلکه پس از وفاتش سالیان سال انسان‌ها می‌توانند از آبشخور برکات آن متنعم شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه امام راحل پس از آن که نظام را به سمت حکومت اسلامی سوق دادند، شاکله آن را نیز تغییر دادند، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین شاکله حکومت اسلامی عالمان هستند.

وی در پایان با بیان اینکه عالمان، اصلی‌ترین شاکله حکومت به شمار می‌روند، ابراز کرد: تغییر و ساماندهی صحیح سازمان روحانیت از دلایلی است که سبب شد امام راحل سند منشور روحانیت را صادر کنند./302/813/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
عکسی که گذاشتید آقای قاسمی هست. استاد علیزاده نیستند
0
1
ناشناس
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
این که مال سال 95 است. بیخیال