۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۲۴۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا آراسته به بالاترین کمالات معنوی و ملکوتی است

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) آراسته به بالاترین کمالات معنوی و ملکوتی است، گفت: درباره حضرت زهرا(س) انسان هر چه تدبر کند بیش از پیش دچار شگفتی خواهد شد.
حجت الاسلام رضا عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام رضا عسگری، استاد حوزه علمیه قزوین پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مسجد اهلبیت(ع) قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی بزرگوار دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به شخصیت آن بزرگوار گفت: فاطمه زهرا(س) یک زن معمولی نبوده است یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک زن به تمام معنا آسمانی بود که نسخه و حقیقت کامل انسانیت است.

وی در ادامه با اشاره به تربیت الهی فاطمه زهرا(س)، افزود: آن حضرت رابطه انس خود را با خداوند و عبادت و نیایش را مرهون تربیت پیامبر(ص) است، او در خانه‌ای به دنیا آمد که در آن شیوه پرستش خداوند به طور مداوم در صحنه بود آن حضرت از خردسالی مناجات پدر و مادر را می‌دید و صدای تکبیر آنها را می‌شنید.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز کرد: هنگامی که مادر را از دست داد پدر آن حضرت مانند مادر او را در برگرفت و به رشد و تربیت او پرداخت حضرت زهرا(س) در خردسالی عبادت پدر را می‌دید و طبیعی است این امر موجب آشنایی آن حضرت و انس گرفتن با عبادت و اطاعت خداوند می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آن حضرت در سنین جوانی به مرتبه بالایی از کمالات مادی و معنوی رسیده بود اظهار کرد: درباره حضرت زهرا(س) انسان هر چه بیشتر فکر کند و در حالات آن بزرگوار تدبر کند بیستر دچار شگفتی خواهد شد به این خاطر که اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته است تربیت والای خود را به حدی برساند که یک زن جوان در آن شرایط دشوار بتواند این منزلت عالی را کسب کند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به نامگذاری آن بزرگوار به زهرای مرضیه تصریح کرد: امام صادق(ع) درباره نامگذاری حضرت فاطمه به زهرا(س) می‌فرمایند به این دلیل که آن حضرت روزی سه مرتبه برای امیرمؤمنان(ع) نورافشانی می‌کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به فرمایش امام صادق(ع) این نور افشانی نخست در وقت نماز صبح اتفاق می‌ا‌فتاد یعنی در حالی که مردم در خواب بودند نور سفیدی از جمال آن حضرت ساطع می‌شد سپس هنگام نیمه روز که برای نماز آماده می‌شد از جمال آن حضرت نور زردی نورافشانی می‌کرد و در آخر روز که آفتاب غروب می‌کرد چهره‌اش به سرخی می‌درخشید.

این استاد حوزوی با بیان اینکه در مورد فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اکرم(ص) رمز و راز عزت و سرافرازی قدرت و عظمتش را باید در عبادت جستجو کرد ابراز کرد: آن حضرت زنی کم سن و سال و جوان بود اما در عبادت به مانند پیری عارف دستش به سوی خداوند بلند بود و کمرش در راه عبادت خم شده بود.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در عالم وجود تنها زنی است که خداوند را با تمام ذرات وجودش پرستش کرده است و تنها بانویی است که می‌تواند مظهر عبادت به معنای واقعی باشد./873/202/ب2

ارسال نظرات