۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۳۲۴

نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی برگزار شد

نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس، خانواده های شهدای غواص و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری در ارومیه برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مجتمع امام علی(ع) امروز میزبان نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی بود که همزمان با سالروز انجام مرحله سوم تکمیل عملیات کربلای 5 به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، سردار امین شریعتی فرمانده لشگر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرماندهان وقت دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی، انتظامی و مسؤولان کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا و تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای شمال غرب کشور حضور داشتند.

رونمایی از مستند سکوت آب و خاک به کارگردانی مجتبی میلانی و تهیه کنندگی کاظم خیرخواه و  اجرای شعر از سوی اکبر فریدون از غواصان گردان حبیب ابن مظاهر لشکر 31 عاشورا از برنامه‌های یادواره شهدای غواص بود.

پس از سخنرانی یعقوب پوراسد، رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه و همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، سردار شریعتی فرمانده وقت لشکر 31 عاشورا به تشریح عملیات کربلای 4 و 5 پرداخت.

در ادامه این مراسم خانواده‌های 17 شهید غواص آذربایجان‌غربی و همچنین فرماندهان وقت و غواصان جانبار با حضور مسئولان لشکری و کشوری تجلیل شدند.

گفتنی است، در این مراسم لوح تقدیر و شال مخصوص متبرک شده به ضریح حرمین عسکرین که از سوی مسئولان عراقی برای تشکر از زحمات مسئولان استان آذربایجان‌غربی در تجمع بزرگ اربعین حسینی تدارک دیده‌شده‌بود، از طرف سردار شریعتی به استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مسؤولان اعطا شد./202/936/ب1

ارسال نظرات