۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۲۹۳
فرمانده سپاه عاشورا:

برای رهایی از مشکلات نیازمند رویکرد انقلابی و جهادی هستیم

سردار کریمیان گفت: بسیج مردمی عراق و وحدت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در مقابله با داعش یکی از ارزشمندترین مسائلی بود که دشمنان آن را پیش‌بینی نکرده بودند.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید ناحیه مقاومت ملکان با اشاره به پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه اظهار داشت: هر چند راه‌اندازی گروه‌های تکفیری و داعشی در منطقه با آسیب‌های فراوانی همراه بود، اما این جربان برکاتی نیز داشته است.
وی با بیان این‌که بسیج مردمی عراق و وحدت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در مقابله با داعش یکی از ارزشمندترین مسائلی بود که دشمنان آن را پیش‌بینی نکرده بودند، افزود: ارتش سوریه و عراق که به عنوان ارتش بعث خدمت می کردند با الگوپذیری از جوانان بسیجی ایران، امروز زیر سایه ولایت بر بسیجی بودن خود افتخار می کنند.
سردار کریمیان با اشاره به این‌که مسیحیان نیز امروز به مدافعان حرم حضرت زینب(س) افتخار می کنند، تصریح کرد: شیعه در طول تاریخ هیچ‌گاه چنین اقتدار و عظمتی نداشته است، دشمنان خدمتی به اسلام و تشیع کردند که سال‌ها زمان لازم داشتیم که خود به این مرحله از اتحاد و همبستگی برسیم.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که عزت، اقتدار و امنیت خود را مدیون شهدای مدافع حرم و رهنمودهای ولایت فقیه هستیم، گفت: اگر امروز شاهد پیروزی ارتش سوریه و عراق در مقابل تکفیری ها و استکبار جهانی هستیم، نشأت گرفته از رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و نهادینه شدن فرهنگ بسیج در کشورهای همسایه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سپاه به لحاظ قانونی مسؤولیت حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران را بر عهده دارد، افزود: برای انجام این مسؤولیت خطیر توجهی به مرزهای جغرافیایی نداریم؛ چراکه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم در جهان از اصولی ترین محورهای سپاه پاسداران است.
سردار کریمیان با بیان این‌که دشمنان از نفوذ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در منطقه هراس دارد، تصریح کرد: دنیا به این باور رسیده که برای خلاصی از تعدی و تجاوز باید از ایران و فرهنگ بسیج الگوبرداری کند؛ به یقین در داخل کشور نیز برای رهایی از مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند رویکرد انقلابی و جهادی بسیج هستیم.
همچنین حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در سخنانی یکی از شاخصه های مهم سپاه را پیروی محض از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: امروز سپاه و بسیج فراتر از مرزها عمل می کند و دشمن به علت روحیه بسیجی ملت ایران توانایی نگاه کج به کشور را ندارد.
وی با بیان این‌که سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز بوده است، گفت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، اگر امروز شاهدیم دشمنان نظام اسلامی به دنبال تخریب سپاه و بسیج هستند؛ باید به توفیق این نهاد انقلابی پی ببریم و بدانیم که وجود سپاه برکتی برای ملت ایران است.
گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش چندین ساله جواد اکبری تجلیل و سرهنگ دوم پاسدار رحمتی به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ملکان معرفی شد. /935/202/ب1

 

ارسال نظرات