۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۲۱۸۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از معارف معنوی، بسترساز انحراف جامعه خواهد بود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه با بهره گیری از معنویت حاصل از نماز به رستگاری و سعادت حقیقی دست خواهد یافت، گفت: متأسفانه امروز بخشی از جامعه نسبت به مسائل دینی و معنوی بی توجه شده اند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان نکا، گفت: همه مسائل زندگي ما از نماز سرچشمه می‌گیرد، لازم است خودمان نماز بخوانیم و جامعه را به سمت نماز تشویق و ترغیب کنیم.

وی افزود: امروز مدیران باید برای برپایی نماز جماعت در دستگاه های اداری دغدغه داشته باشند و تلاش کنند تا اقامه نماز در دستگاه ها با کیفیت بهتری برگزار شود و با برپایی نماز جماعت در ادارات این اصل را بزرگ بدارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن سال نو و حضور مسافران به شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: باید مساجد بین راهی و همچنین برخی از مساجد در مسیر تردد مسافران به صورت شبانه روزی به سوی مردم و مسافران گشوده باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد نامناسب بودن فضای داخلی مساجد بین راهی هستیم که این درخور شأن جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: رسیدگی به کیفیت و تجهیزات نمازخانه های موجود در مسیر تردد مسافران بسیار ضروری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهیا کردن مکان های مناسب بین راهی برای اقامه نماز یکی از مهم ترین نمادهای معرفی شهرستان ها است، بیان داشت: این اقدام حرکتی در راستای پیشبرد اهداف دین، و نشان از تدین و فرهنگ اسلامی حاکم بر شهرستان ها خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی لائینی از فرهنگ نماز به عنوان یک ابزار مناسب و کارآمد به منظور رشد معنوی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ متعالی در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه با بهره گیری از معنویت حاصل از نماز به رستگاری و سعادت حقیقی دست خواهد یافت، بیان داشت: متأسفانه امروز بخشی از جامعه نسبت به مسائل دینی و معنوی بی توجه شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن از مباحث معنوی جامعه را در مسیر انحراف قرار خواهد داد، تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با هجمه های فرهنگی ترویج فرهنگ نماز است.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه امروز یکی از مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از معارف معنوی و دینی است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نماز جامعه را در برابر هر گونه هجمه ای واکسینه خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که انسان باید برای رسیدن به خداوند متعال خواندن و اقامه نماز را مورد توجه قرار دهد، بیان داشت: نماز عامل آرامش و سعادت یک انسان است که نباید از آن غافل بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غفلت از فریضه الهی نماز، خیر و برکت را از زندگی انسان دور می کند، تصریح کرد: اگر انسان همواره با خداوند متعال همراه باشد به حتم پروردگار نیز انسان را در زندگی فردی و اجتماعی همراهی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر می خواهیم از توجه و رحمت خداوند متعال بهره مند شویم نباید لحظه ای نماز را ترک کنیم و یا به تعویق بیاندازیم، بیان داشت: اقامه نماز سلامت جسمی و روحی انسان را تأمین خواهد کرد و عامل تعالی معنوی خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک شمردن فرضیه ارزشمند نماز خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن از همه ابزارهای تبلیغی برای ترویج فرهنگ غرب استفاده می کند، ترویج ارزش های دینی به ویژه نماز بهترین راه خنثی کردن این هجمه ها است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که انسان با اقامه نماز رابطه خود با خداوند متعال را مستحکم تر خواهد کرد، بیان داشت: متأسفانه بشر امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی، از مباحث معنوی که تأمین کننده دنیا و آخرت است، فاصله گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین اصول اساسی انقلاب اشاره کرد و با بیان این که اصول انقلاب تغییر ناپذیر است، تصریح کرد: امروز یکی از راه هایی که زمینه نفوذ دشمنان به کشور را فراهم خواهد کرد فاصله گرفتن از اصول انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل دشمنی بدخواهان با انقلاب اسلامی تأکید بر اصول اساسی انقلاب است، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان همواره ثابت کردند که پای این اصول مهم خواهند ایستاد و این مسأله را در 22 بهمن امسال به خوبی نشان دادند.

امام جمعه نکا بر ضرورت تقویت این آرمان های اصیل انقلابی در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: امروز یکی از بزرگترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی، آرمان ها و ارزش هایی است که همواره مورد توجه ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مردم را بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی معرفی کرد و با بیان این که مردم کشورمان ثابت کردند که همواره پشتیبان انقلاب، نظام و رهبری هستند، تصریح کرد: این مردم در 38 سال گذشته لحظه ای در دفاع از انقلاب اسلامی درنگ نکردند و با همه اقتدار در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حاضر بودند./1317/202/ب2

ارسال نظرات