۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۱۴۱
وزیر سابق نفت:

جبهه مردمی چتری برای نیروهای انقلابی است

قاسمی به دلایل شکل گیری جبهه مردمی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز این جبهه به عنوان چتری برای تفکر اصولگرایی و انقلابی گری است.
رستم قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رستم قاسمی، وزیر سابق نفت یک شنبه شب در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملاً مردمی و متمایز از سایر انقلاب های جهان است، گفت: این انقلاب مردمی همه معادلات جهانی را تغییر داد.

وی با بیان این که نهضت امام خمینی(ره) بر خلاف تحلیل ها و معادلات کشورهای غربی به پیروزی رسید، افزود: علیرغم همه توطئه و دشمنی های بدخواهان علیه این انقلاب، امروز شاهد رشد و تعالی این نظام دینی هستیم.

قاسمی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی هیچ گاه فکر نمی کردند که انقلاب ملت ایران تا این حد به پیشرفت و اقتدار دست یابد، گفت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل آرمان های متعالی همواره دشمنان و مخالفان بسیاری داشت.

وزیر سابق نفت با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه در خصوص آرمان ها و ارزش های انقلاب با کسی معامله و مذاکره نمی کنند، خاطرنشان کرد: این آرمان های اصیل انقلاب همواره ثابت خواهد ماند.

قاسمی با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف دشمنان کمرنگ کردن و از بین بردن این آرمان های مهم است، بیان داشت: یکی از دلایل مهم مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی تأکید ملت ایران بر تقویت این آرمان ها است.

وی با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: همه برنامه ها و توطئه های دشمنان برای چالش کشیدن نظام اسلامی با حضور در صحنه مردم خنثی شد.

وزیر سابق نفت با بیان این که علیرغم همه توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی امروز شاهد گسترش اهداف و گفتمان انقلاب در عرصه جهانی هستیم، تصریح کرد: طرح انزوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان خنثی شد و امروز ایران اسلامی جهان مدار است.

قاسمی با بیان این که عزت و اقتدار نظام اسلامی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به یک قدرت اثرگذار منطقه ای تبدیل شده  و همه قدرت های جهانی نیز به این جایگاه اذعان دارند.

وزیر سابق نفت با اشاره به این که امروز غرب به ویژه آمریکا از اقتدار منطقه ای و جهانی ایران اسلامی به شدت هراسان است، خاطرنشان کرد: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را می توان به راحتی در مدیریت بحران های امروز کشورهای منطقه مشاهده کرد.

وی با اشاره به این که پیروزی های متعدد نیروهای مردمی در عراق و سوریه در برابر تروریست های تکفیری مورد حمایت غرب با نقش آفرینی ایران اسلامی صورت گرفته است، بیان داشت: این نقش اثرگذار نظام اسلامی هر روز در حال افزایش است و نظام سلطه از این مسأله بسیار هراسان است.

قاسمی با اشاره به این که دشمنان با ابزار تحریم تلاش کردند مانع نقش آفرینی ایران اسلامی در عرصه منطقه ای و جهانی شوند، گفت: تلاش غرب به ویژه آمریکا در تحریم ایران اسلامی که با هدف فروپاشی نظام اسلامی صورت گرفت، با شکست مواجه شد.

وزیر سابق نفت با بیان این که غرب با تحریم های گسترده علیه ایران اسلامی تلاش کرد مشکلات متعددی را برای کشورمان به وجود بیاورد، افزود: با وجود تحریم های دشمنان علیه کشورمان، مردم با ایستادگی و مقاومت این تحریم ها را دور زدند.

وی ادامه داد: علیرغم برخی نگرانی های موجود در دوران تحریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید از این قله عبور کنیم و حمایت ایشان باعث دلگرمی ما شد.

وزیر سابق نفت در ادامه سخنان خود با بیان این که  امروز باید از ظرفیت های داخلی برای رشد و تعالی کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: در آن دوران با وجود همه تحریم های دشمنان در حوزه صنایع نفتی با بهره گیری از توانایی های داخلی توانستیم بسیاری از تحریم ها را خنثی کنیم.

قاسمی با تأکید بر استفاده صحیح از ظرفیت و پتانسیل های موجود در کشور به منظور پیشرفت و خنثی کردن تحریم ها، بیان داشت: امروز باید نگاه به داخل در کشورمان حفظ شود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی خودباوری را به ملت ایران هدیه دادند، تصریح کرد: امروز باید همان گفتمان «ما می توانیم» امام راحل را سرلوحه برنامه های کشور قرار دهیم.

وزیر سابق نفت با بیان این که امروز در اجرای بسیاری از طرح های بزرگ کشور نیاز به نیروهای خارجی نداریم بلکه ظرفیت و توانمندی بالایی در کشور وجود دارد که باید از آن بهره گیریم، افزود: باید همه تلاش ها در کشور استفاده از توانمندی و ظرفیت های بومی باشد.

قاسمی با تأکید براین که باید باور «ما می توانیم» در کشورمان تقویت شود، خاطرنشان کرد: تجربه ها ثابت کردند در سخت و بحرانی ترین شرایط می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و توانمندی نسل جوان کشور را به اوج برسانیم.

وی  با بیان این که مهم‌ترین مشکل حال حاضر که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند، مشکل اقتصادی است، بیان داشت: بیش از ده سال است که رهبری نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارند و اشاره می کنند.

قاسمی با تأکید بر این که امروز فضای کشور نیازمند کار و باور است، تصریح کرد: امروز کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند نگاه ما می توانیم است.

وی با بیان این که در شرایط امروز جامعه نباید دستمان به بیرون دراز کنیم و وابسته دیگران باشیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای رفع مشکلات اقتصاد کشورمان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی بهره گیری از روحیه و تفکر جهانی را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید رهنمودهای مقام معظم رهبری محور برنامه ریزی ها قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل شکل گیری جبهه مردمی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و با بیان این که این تشکیلات بر حسب ضرورت شکل گرفت، بیان داشت: امروز این جبهه به عنوان چتری برای تفکر اصولگرایی و انقلابی گری است.

وزیر سابق نفت با بیان این که جبهه مردمی انقلاب اسلامی تنها در پی انتخابات نیست، بیان داشت: این جبهه باید به عنوان چتر بزرگی برای همه نیروهای انقلابی کشور باشد./1317/پ202/ص

ارسال نظرات