۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۱۳۱
با هدف آسیب شناسی دوستی های دختران و پسران؛

انتشار کتاب دختران مهتاب پسران آفتاب

کتاب دختران مهتاب پسران آفتاب با هدف آسیب شناسی دوستی های دختران و پسران از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کتاب دختران مهتاب پسران آفتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب دختران مهتاب پسران آفتاب نوشته سعید بیات با هدف آسیب شناسی دوستی های دختران و پسران در سال 1395 از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: یکی از مسائل و مشکلات اجتماعی نسل جوان و نوجوان، دوستی با جنس مخالف است. برخی جوانان می پندارند با روی آوردن به فرهنگ پوشالی غرب، زندگی خوبی خواهند داشت.

وقتی حوادث اجتماعی و خشونت های جنسی علیه زنان را مطالعه می کنیم، دلمان به حال جوانان غربی می سوزد، جوانانی که از زندگی شان احساس نارضایتی می کنند و آرزوی مرگ را در سر می پرورانند. جوانانی که به اجبار باید به بهانه های گوناگون خود را در هتل ها، خیابان ها، پارتی ها، کلوپ ها و ... مفت و مجانی در اختیار دیگران قرار دهند!

دین با دفاع از حقوق اجتماعی جوانان، بر کرامت، عزت، صداقت، شخصیت و حیثیت آنان تأکید ورزیده و آن ها را به رابطه ای سالم و به دور از هر گونه پی آمدهای منفی دعوت و هدایت می کند.

اگر جوانی، به هر دلیلی رابطه ناسالم اجتماعی باجنس مخالف برقرار کرد، در واقع ضعف فرهنگی و رکود اخلاقی و اجتماعی خود را به دیگران نشان می دهد. چنانچه این گونه رفتارهای نابهنجار و غیرعادی گسترش یابد، بنیان های اعتقادی و پایه های اخلاقی و زیربنای آموزش خانواده ها را ویران خواهد کرد.

تجربه ثابت می کند که با ارائه آگاهی های لازم و آموزش مهارت های اجتماعی در نحوه برقراری رابطه صحیح با جنس مخالف، مزاحمت ها و ارتباط های منفی بسیار کاهش یافته است.

امید است جوانان امروز که پدران و مادران فردای این مرز و بوم خواهند بود، با یادگیری مهارت های درست ارتباطی و مدیریت اجتماعی بتوانند مسیر رشد و هدایت فرزندانشان را هموار سازند و در پیشبرد اهداف اجتماعی کشورمان پیش گام و مؤثر واقع شوند.

این کتاب در 9 بوستان با عناوینی همچون «بوستان معرفت»، «بوستان محبت»، «بوستان هدایت»، «بوستان صداقت»، «بوستان رفاقت»، «بوستان صمیمیت»، «بوستان حقیقت»، «بوستان سعادت» و «بوستان عبرت» گردآوری شده است.

این 9 بوستان به تشریح موضوعاتی همچون «آشنایی با مفاهیم و موضوعات»، «علل و عوامل دوستی دختر و پسر»، «مهم ترین خطرها و آسیب های دوستی دختر و پسر»، «فضای امروز جامعه»، «واقعیت های جهان»، «حکایت ها و عبرت ها»، «در محضر بزرگان»، «ضیافت اندیشه» و «پای صحبت جوانان» پرداخته اند.

سالم‌سازی محیط اجتماعی دختر و پسر از ضروریات رشد و سعادت در جامعه دینی است. دین با تکیه بر آموزه‌های وحیانی و تأکید بر رعایت دستورهای اجتماعی، یگانه گوهری است که محیط سالم و امنی را به وجود می‌آورد.

نادیده گرفتن و یا ساده‌انگاری مسائل مربوط به روابط اجتماعی جوانان، به قدری حساس است که رسول گرامی اسلام فرمودند: اگر محرم و نامحرم در جامعه، رعایت نگردد، آن جامعه به درد بی‌درمان مبتلا خواهد شد.

کتاب دختران مهتاب پسران آفتاب نوشته سعید بیات با هدف آسیب شناسی دوستی های دختران و پسران در سال 1395 با شمارگان 110 جلد و به قیمت 16000 تومان در 232 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات