۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۰۷۰
امام جمعه شهرضا:

دشمن به دنبال دور کردن جامعه از مبانی اصیل اسلامی است

امام جمعه شهرضا گفت: در شرایطی که همه رسانه‌ها و فضاهای مجازی در سراسر دنیا به دنیا ارائه الگوهایی هستند که هدف آنها دور کردن جامعه اسلامی از مبانی اصیل اسلامی است، ما وظیفه داریم با شناخت الگوهای برتر اسلامی، رفتار آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.
اسلام ناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در نشست دانش آموزی در جمع دانش آموزان دبیرستان شاهد دخترانه شهید زمانی شهرضا، عنوان کرد: انسان برای رسیدن به کمالی که لیاقت آن را دارد و خداوند ظرفیت ان را در وجود او قرار داده، نیازمند الگوی رفتاری است؛ در جامعه اسلامی نیز الگوهای خوب زیادی وجود دارد که همه باید آنها را پیدا کنند و با شناخت آنان، زندگی خود را بر اساس آموزه‌های اخلاقی و رفتاری آنها نتظیم کنند.

وی اظهار کرد: امروزه کارشناسان اقتصادی جهان برای فروش محصولات و مصنوعات پوشاکی جلساتی را در هر فصل برگزار می‌کنند تا شیوه‌های دوخت را تغییر داده و با ارائه طرحهای جدید مشتریان بیشتری را جذب کنند، متأسفانه در سبک زندگی غربی تنها به نیازهای مادی افراد توجه شده و از نیازهای معنوی غفلت شده اما اسلامی به هر دو بخش توجه کرده و افراد شاسیته را به عنوان الگوی هر فرد معرفی می‌کند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: اگر بخواهیم به کمال برسیم نیازمند الگو هستیم و ما که مسلمان هستیم باید بدانیم که الگوی برتر جهان خلقت و سرمشق همه انسانهای کامل، وجود مقدس حضرت محمد(ص) هستند، خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید: «لَقَد کَانَ فی رَسوُلِ الله اُسوَةٌ حَسَنَة»، بنابراین ایشان الگوی کاملی در همه زمینه‌ها اعم از اخلاق و معاشرت و زندگی و عبادت هستند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: همیشه باید سعی کنیم که به سوی کمال حرکت کنیم، درجا زدن در مسائل اخلاقی و عرفانی بی معنا است و پذیرفتنی نیست، همه عرفا و حکما هم همین مسأله را مطرح کرده‌اند که انسان باید همواه  باید از نظر اخلاق و معرفت رو به کمال باشد.

وی اضافه کرد: عبادت کردن پیامبر(ص) بی‌نظیر است و در بین اهل بیت ایشان نیز حضرت زهرا(س) الگویی بی‌نظیر در عبادت و همه زمینه‌ها هستند، دانش آموزان و دانشجویان و اهل تحقیق باید شخصیت و ابعاد وجودی ایشان را بشناند و از این ذخیره که در همه بخشها اعم از علوم و اخلاق و عرفان و حکمت بی‌مانند هستند، استفاده کنند.

امام جمعه شهرضا گفت: فضاهای مجازی امروزه تلاش می‌کنند تا برخی موارد را به عنوان فرهنگ در جامعه ترویج کنند، البته برخی از مطالب و برنامه‌هایی که از طریق این فضاها منتشر می‌شود خوب است اما در جایی که این فضاها قصد دارند تا الگویی را به ما معرفی کنند، در واقع قصد دارند تا ما را از آنچه که به عنوان ارزشهای متعالی دینی و اخلاقی در اختیار داریم، جدا کنند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: جدا کردن جامعه اسلامی از الگوی وارسته‌ای همانند حضرت زهرا(س) بسیار سخت است اما دشمنانی که چنین اهدافی را دنبال می‌کنند به مرور عمل کرده و سعی می‌کنند تا در دراز مدت به اهداف خود برسند؛ بسیاری از خانواده‌های مؤمن با تقید دینی که دارند مراقب رفتار فرزندانشان بوده و سعی دارند تا الگوهای موفق را به آنها معرفی کنند، البته خود دانش آموزان هم باید در هر مقطع تحصیلی کتابهای مناسب در این زمینه را انتخاب و مطالعه کنند.

وی اظهار کرد: عبادت حضرت زهرا(س) هم بی نظیر بود بنابراین روش و منش تربیتی ایشان هم سبب شد تا فرزندانی همچون حضرت امام حسین(ع) و امام حسن(ع) را تربیت کنند، اگر دشمن موفق شود ما را از اخلاق و منطق دینی جدا کند به زیان ما خواهد بود، دانش آموزان باید معلمان با اخلاق و عالمی را که در کلاسهای درس حاضر می‌شوند را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند نماز هم از جمله عباداتی است اثر بسیاری در تربیت افراد دارد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: دانش آموزانی که امروز در حال تحصیل هستند از هم‌اکنون باید برای آینده خود برنامه ریزی کنند، انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای فعالیت بانوان در جامعه فراهم کرده است، شرایط برای حضور آنها در همه بخشهای اجتماعی فراهم است و آنان می‌توانند با استفاده از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند، اما لازم است در کنار علم آموزی از عبادت و تذکیه روح هم غافل نباشند زیرا هیچ انسانی بدون عبادت به کمال نمی‌رسد./202/868/ب1

ارسال نظرات