۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۸۱۹۹۷
حجت الاسلام آقامیری:

زنان نقش جدی در اشاعه فرهنگ دینی دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: زنان به دلیل نقش مادری باید حضور جدی در عرصه اشاعه فرهنگ دینی داشته باشند؛ به علت اینکه خود، خانواده و اجتماع را مجهز به سلاح ایمان و تقوا کنند.
حجت الاسلام آقامیری

حجت الاسلام محمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با ضروریات نظام مندسازی جذب طلاب با توجه به آغاز ثبت نام داوطلبان، گفت: با توجه به نیاز جامعه در رابطه با گسترش دین، حضور بانوان طلبه و متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خواهران یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی در ادامه افزود: بانوان در حوزه گسترش فرهنگ و معلومات دینی، نقش کلیدی دارند؛ از این رو به دلیل فلسفه وجودی مادر، نقش او در خانواده و جامعه ضرورت بیشتری را می طلبد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ابراز داشت: طبیعتا این رکن جامعه که اساس آن زن و خانواده است، نقش اجتماعی زنان را بارزتر می کند. همان طور که شاهد هستیم امروزه زنان دوشادوش مردان در فضاهای اجتماعی حضور دارند؛ از این جهت باید نقش زنان در گسترش دین بیش از قبل باشد تا یک موازنه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: همین طور زنان به دلیل نقش مادری باید حضور جدی در عرصه اشاعه فرهنگ دینی داشته باشند؛ اما نه به این معنا که در مسند شرعی که صرفا مختص مردان است جای بگیرند، بلکه این ضرورت، جهت تمدن سازی ایرانی و مکتب اهل بیت(ع) است تا اینکه هم خود را مجهز به سلاح ایمان و تقوا کنند و هم خانواده و اجتماع را؛ این اتفاق سبب حفظ و صیانت جامعه می شود.

حجت الاسلام آقامیری در ادامه بحث نظام مندسازی پذیرش طلاب گفت: برای آشنایی مردم با این موضوعات باید یک نظام منسجم برای پذیرش در حوزه های علمیه وجود داشته باشد که در این سال ها اقدامات بر همین منوال بوده و الحمدلله متقاضیان حوزه بانوان از سال نود بیش از دو برابر و حتی بیشتر شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا، 22 بهمن امسال، برخی مدارس در تهران و شهرستان های اطراف غرفه هایی داشتند که پذیرای حدود سی هزار نفر جهت آشنایی عموم با مدارس علمیه در این غرفه ها بودند؛ از طرفی به وسیله بروشورهای پیام رسان، شبکه های اجتماعی و سایت ها جهت معرفی حوزه ها اقدام شده است که نشان از نظم در این پروسه دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در باب تحقق استعدادیابی در حوزه های علمیه با توجه به اینکه یکی از مسائل مطرح و مهم در حوزه ها است، گفت: طلاب در صورت خوش استعداد بودن، قطعا برجستگی هایی را از خود به منصه ظهور می رسانند که دست اندرکارانی نظیر مدیران و اساتید نیز به آن واقف خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل پژوهش محور بودن درس ها و برگزاری جشنواره هایی نظیر بانوی کرامت، علامه حلی، جشواره های داخل مدرسه ای و داخل استانی، معمولا نخبگان طلاب شناسایی می شوند. همان طور که می دانیم اساتید حوزه های علمیه خواهران نیز از میان همین افراد انتخاب می شوند./302/966/ب1

ارسال نظرات