۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۸۷۴
معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

نقش بی بدیل ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی حوزه های علمیه خواهران

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه همه حوزه های علمیه خواهران در خط رهبری مدیریت می شوند، گفت: به یقین نقش ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی این مجموعه غیرقابل انکار است.
حجت‌ الاسلام رسول ابراهیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور، عصر امروز در دیدار با امام جمعه شهرکرد، با اشاره به آغاز سی و نهمین سال انقلاب، تصریح کرد: به یقین شکل گیری این انقلاب مدیون امام راحل و حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ابتدای سال 76 و از سوی آیت الله شرعی افتتاح شد، افزود: ابتدای کار قرار بود که حوزه های علمیه خواهران یک معاونت از مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران باشد اما حضرت آیت الله مکارم و آیت الله استادی چنین نظری نداشتند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به زحمات طاقت فرسای آیت الله شرعی در ابتدای راه تأسیس حوزه های علمیه خواهران، اظهار کرد: ایشان در آغاز کار اساس نامه مستقل نوشتند و با کمترین امکانات فعالیتها را سر و سامان دادند.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار 136 مکتب برای خواهران داشتیم که تعدادی حوزه علمیه و تعدادی هم در خانه های قرآن و نهج البلاغه بودند، اظهار کرد: مرکز برای آغاز کار این مکتبها را دسته بندی کرد و سپس در چارچوب آیین نامه گنجاند و پس از تأیید نهایی کمتر از 40 مدرسه رسما تأسیس شد.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه شرایط کنونی حوزه های علمیه خواهران قابل مقایسه با سالهای نخست راه اندازی آنها نیست، گفت: به لطف الهی امروز 394 مدرسه سطح دو، 59 مدرسه سطح سه و 7 مدرسه سطح 4 در کشور فعال هستند و این نشان از رشد چند برابری دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین کتب مربوط به بانوان با توجه به جنسیت آنها، ابراز کرد: امروز طلاب خواهر هم از کتب قدیمی بهره مند هستند و هم در بحث تحقیق، پژوهش و امور خانه داری پیشتازند.

وی با بیان اینکه اگر طلاب خواهر با مدرک دیپلم وارد حوزه شوند، 5 ساله و اگر با مدرک سیکل جذب حوزه شوند، 7 ساله در سطح 2 حوزه فارغ التحصیل می شوند، اظهار کرد: به لطف الهی به جرأت می توانیم بگوییم همه حوزه های علمیه خواهران عضو بسیج هستند تا جایی که بسیاری از آنها به عنوان بسیجی نمونه شناخته شده اند و این افتخار ماست.

حجت الاسلام ابراهیمیان با تأکید بر اینکه همه حوزه های علمیه خواهران در خط رهبری مدیریت می شوند، افزود: به یقین نقش ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی این مجموعه غیرقابل انکار است چراکه ائمه جمعه قطب نمای فرهنگی هر شهر و منطقه هستند./9457/202/ب2

ارسال نظرات