۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۸۱۸۶۱
مشاور رییس جمهور مصر:

توقف رشد علمی جهان اسلام موجب ظهور ابوبکر البغدادی شده است

مشاور رییس جمهور مصر تصریح کرد که توقف رشد علمی امت اسلامی از عوامل اصلی ظهور تروریست‎هایی نظیر ابوبکر البغدادی در جهان اسلام شده است.
 اسامه الازهری، مشاور رییس جمهور مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه الازهری مشاور رییس جمهور مصر در امور دینی و معاون کمیسیون دینی پارلمان در همایشی که تحت عنوان «فناوری و چشم انداز توسعه پایدار در قرن 21» در قاهره برگزار شد، گفت: افکار انحرافی و افراطی تروریست‎ها به شدت در کشورهای مختلف در حال گسترش است که باید هر چه سریعتر با آن مقابله و این آتش سهمگین را خاموش کرد.

وی افزود: مبارزه با افکار تروریستی به تنهایی کافی نیست بلکه اندیشه‎های صحیح و اصیل اسلامی را باید در میان ملت‎های مختلف ترویج دهیم.

مشاور رییس جمهور مصر خاطرنشان کرد: شخصیت‎های علمی قوی نظیر ابن سینا، ابن النفیس، الزهراوی و عبدالرحمن الصوفی الفلکی در قرن‎های گذشته از دل امت اسلامی خارج شده اما اکنون این پویایی و رشد شخصیت‎های علمی متوقف شده است و افرادی ضعیف و افراطی نظیر ابوبکر البغدادی در میان امت اسلامی ظهور کرده است.

وی ادامه داد: مصر کمتر از کشور چین و آلمان نیست بلکه اندیشمندان و متفکران مصری توانایی بسیاری دارند که باید به آن‎ها توجه ویژه شود./994/ب903/د

ارسال نظرات