۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۷۴۶
معاون پژوهش حوزه های علمیه اردبیل:

توجه به امر پژوهش در حوزه های علمیه ضروری است

معاون پزوهش حوزه های علمیه اردبیل با تأکید بر ضرورت توجه به مباحث پژوهشی در حوزه های علمیه استان، گفت: اهتمام به پژوهشگران و طرح های پژوهشی، پرورش محققان جوان و هموار کردن مسیر برای محققان زبده و زبردست از مسایلی است که خلأ آن در حوزه محسوس است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام رحیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه و فرآیند تبلیغات و ثبت نام، خاطرنشان کرد: برای جذب طلاب از طریق تبلیغ در صدا و سیما و سایر رسانه ها اقدام می کنیم و همچنین قسمت اعظمی از طلاب را از آموزش و پرورش و یا حلقه های صالحین بسیج دانش آموزی یا دانشجویی جذب می کنیم.

وی افزود: به طور کلی می توان گفت برای اینکه سیستم جذب طلاب نظام مند باشد و علاقه مندان بتوانند با حوزه های علمیه بیشتر آشنا شوند باید مجموعه ها و ارگان هایی مانند سپاه و آموزش و پرورش همکاری لازم را با حوزه های علمیه داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه، تصریح کرد: طلاب بر اساس استعدادها و توانمندی هایشان پذیرش می شوند و افرادی که استعدادها و توانمندی های خود را نشان می دهند از سوی ارگان های مختلف جذب می شوند، به آنها شهریه ویژه پرداخت می شود و نیز از امتیازات دیگری بهره مند می شوند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اردبیل در پاسخ به این سوال که افزایش کمیت طلاب چه تأثیری در کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب داشته است، گفت: با برنامه ریزی هایی که حوزه های علمیه استان انجام می دهند، افزایش کمیت طلاب تأثیر چندانی در کاهش کیفیت ندارد اما تأثیرگذار است که سعی بر این است این تاثیر در حداقل ممکن باشد.

وی با اشاره به اینکه اساتید و کادر مدیریتی مدارس حوزه علمیه اردبیل غالبا از طلاب تربیت شده از سوی خود مجموعه هستند، اظهار داشت: با تلاش های انجام گرفته حوزه های علمیه استان اردبیل در امر انقلابی بودن پیشگام هستند و همچنین همایش هایی در این باره از جمله همایش انقلابی بودن حوزه های علمیه برگزار شده است تا از این طریق طلاب انقلابی تربیت شوند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: مركز مديريت حوزه های علميه از برادران علاقه مند و واجد شرايط  در مقطع هشتم به بالا،  مقطع ديپلم و مقطع دانشگاهي براي تحصيل در دوره هاي بلندمدت و سفيران هدايت براي سال تحصيلي 97-96 ثبت نام مي کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اردبیل تصریح کرد: علاقه مندان مي‌توانند تا تاريخ 15 فروردين ‌ماه 96 از طریق سامانه Howzeh-qom.ir اقدام به ثبت نام کنند، شرايط سني، شرايط نظام وظيفه، نحوه ثبت نام، منابع آزمون و ليست مدارس علميه سراسر كشور در دفترچه راهنما قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی های انجام شده در حوزه های علمیه استان به نحوی است که علاوه بر برنامه های آموزشی و فرهنگی، مباحث پژوهشی بیشتر مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام رحیمی افزود: اهتمام به پژوهشگران و طرح های پژوهشی، پرورش محققان جوان و هموار کردن مسیر برای محققان زبده و زبردست از مسائلی است که خلأ آن در حوزه محسوس است و امیدواریم برنامه ریزی های انجام شده بتواند پژوهش در حوزه های علمیه استان را تقویت کند./937/302/ب2

ارسال نظرات