۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۱۷۴۵
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

بهترین راه مبارزه با وهابیت حمایت از مردم یمن است

استاد حوزه علمیه گفت: بهترین راه مبارزه با وهابیت و سلفیت تکفیری حمایت از مردم مظلوم یمن است، مردم این کشور شیعه و برای من و شما طلبه‌ها از نظر راهبردی مهم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم طی سخنانی در جمع طلاب با اشاره به بافت جمعیتی شهدای کربلا تصریح کرد: شهدای کربلا همان طور که می‎دانید 72 تن است که 18 تن از خاندان سید الشهدا (ع) هستند؛ 35 تن از شهدای کربلا که قریب به نصف اصحاب امام حسین (ع) را شامل می‎شود از مردم یمن بودند و این مسأله نشان دهنده آن است که مردم یمن چه مقدار در ترویج تشیع سهم داشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه افرادی نظیر مالک اشتر اهل یمن بود، خاطرنشان کرد: اشعری‎ها از یمن به کوفه رفته و سپس وارد شهر مقدس قم شدند، ورود اشعری‎ها به این شهر منجر شد که سراسر ایران به تشیع تمایل پیدا کنند.

وی به جایگاه مردم یمن در احادیث و نزد اهل بیت (ع) اشاره کرد و بیان داشت: رسول اکرم (ص) در حدیثی می فرماید « الاشعریون منی»

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: انسان‎های عالم و متدین در میان مردم یمن بسیار زیاد هستند و این بی بندو باری‎، بی حجابی و بی عفتی که در بسیاری از کشورهای عربی مخصوصا در مصر وجود دارد، ابدا در یمن مشاهده نمی‎شود.

وی مردم یمن را در طول تاریخ انسان‎های خیلی شجاع و فداکاری توصیف کرد و بیان داشت: در زمان حکومت عثمانها 60 هزار سرباز را برای سرکوب شورش یمن به این کشور اعزام شدند ولی با مقاومت و مبارزه قوی مردم یمن 50 هزار تن از ارتش عثمانی کشته شدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به یورش عربستان به یمن خاطرنشان کرد: تاریخ به خوبی گواهی می دهد که هر زمان عربستان به یمن حمله کرده با شکست مواجه شده است. باوجود آن که عربستان در جنگ اخیر به شدت یمن را بمباران کرد و مکانی را باقی نگذاشتند اما مردم این کشور در برابر زیاده خواهی عربستان تسلیم نشدند.

وی عنوان کرد: بهترین راه مبارزه با وهابیت و سلفیت تکفیری حمایت از مردم مظلوم یمن است، مردم این کشور شیعه و برای من و شما طلبهها از نظر راهبردی مهم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن را حقوق بگیر عربستان خواند و گفت: عربستان با مصادره چاه‎های نفت یمن افرادی زیادی را در یمن اجیر و مزدور خود کرده است.

وی به یکی دیگر از اقدامات عربستان در یمن اشاره کرد و افزود: مردم یمن در اصول دین شیعه ولی در فروع دین سنی حنفی هستند و این مساله زمینه مساعدی برای مبلغان شیعه است./994/پ202/ص

ارسال نظرات