۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۶۸۰
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در گفت وگو با رسا:

خوزستان تاوان بی‌تدبیری دولت تدبیر را می‌دهد

نماینده خبرگان با بیان این که خوزستان تاوان بی تدبیری دولت تدبیر را می‌دهد، گفت: امروز شاهد ناامیدی مردم از دولتی هستیم که خود را دولت امید می‌داند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی حجت الاسلام والمسلمین فرحانی حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از بی تفاوتی و بی تدبیری دولت تدبیر و امید نسبت به حوادث و مشکلات خوزستان به شدت انتقاد کرد.

روایتی از پیگیری نمایندگان خبرگان استان برای حل مشکلات خوزستان

وی افزود: مسائل یک سال اخیر استان خوزستان که از سیل آغاز و به کشاورزان استان خسارت های متعددی وارد شد، دولت تا کنون خسارت های ناشی از این سیل را تأمین نکرده است، وقتی علت را از مسؤولان پیگیری می‌کنیم  می گویند کسری اعتبار و پایین بود تخصیص اعتبارات استانی سبب شده که دولت نتواند تعهدات خود را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از سوی دیگر مسأله انتقال آب و مسائل مربوط به بهداشت آب چندین بار توسط خبرگان استانی پیگیری شد و جلساتی را با استاندار و مسؤولان استان داشتیم، اظهار داشت: آن ها اشکالات را قبول داشتند و قرار شد موارد را به دولت منتقل کنند و در سفر آقای رییس جمهور به استان نشست مشترکی برگزار و مسائل بیان شود.

وی ادامه داد: متأسفانه اعلام کردند سفر پروژه محور است و چنین جلسه ای برگزار نشد و آقایان نیامدند مشکلات را از زبان علمای استان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری بشنوند، بنده شخصا قضیه را از طریق آقای شریعتی استاندار پیگیری و همانجا اعلام کردم که اگر مسأله به درستی منتقل نشود و وضعیت ادامه پیدا کند شاهد نابسامانی های بدتری خواهیم بود.

خوزستان تاوان بی تدبیری دولت تدبیر را می دهد

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که درست نیست امر ما در خوزستان بین سیل و خشکسالی دایر باشد، ابراز داشت: این نشان از ضعف جدی مدیریت  در ارتباط با منابع آب استان دارد، مسأله سد سازی بی برنامه ای که بالادست انجام می شود قطعا سبب خواهد شد که مسائل خشکسالی در استان بیشتر شده و منشأ داخلی ریزگردها تقویت می شود، مطالب بیان شد، آقایان هم قبول کردند اما متأسفانه به جایی  نرسید.

وی عنوان کرد: این مسأله ادامه پیدا کرد تا این که منجر به گرد و غبارهای اخیر و قطع متناوب برق، آب و تلفن در حدود 90 درصد استان شد، بعد از پیگیری معلوم شد در این رابطه هم سهل انگاری هایی بوده و در شست و شوی مراکز و سیستم نگهداری برق و بخش های مربوطه انجام می دادند به موقع انجام نشده است.

معاون سابق آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: استانی که در معرض چنین غبارهایی است قطعا این مسائل باید در وقت خود پیگیری و انجام شود تا این حالت پیش نیاید، کما این که باید ژنراتورهای ذخیره باشد تا قطعی برق منجر به قطعی آب نشود اما در این مدت چندین نوبت، به صورت گسترده و در مدت طولانی آب، برق، گاز و تلفن استان قطع شده و این موارد منشأ خسارت است.

فرمایشات اخیر رهبر انقلاب مرهمی بر درد مردم بود

وی اضافه کرد: دولت شرعا ضامن است که خسارت ناشی از قطعی های گسترده برق را تأمین کند اما متأسفانه شاهد حرکتی نیستیم، خوزستان تاوان بی تدبیری دولتی را می دهد که اسم خود را دولت تدبیر گذاشته است، امروز شاهد ناامیدی مردم از دولتی تدبیر هستیم که خود را دولت امید می داند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اثرگذاری فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مردم گفت: بنده در سطح استان بودم و فرمایشات ارزشمند مقام عظمای ولایت حضرت آقا مرهمی بر درد مردم بود، رهبر انقلاب صریحا فرمودند که مردم از تبعیض و کم کاری ها گلایه دارند، تصریح ایشان درباره مشکلات سبب آرام شدن مردم شد.

وی افزود: مردم در شرایط سختی هستند و به شدت نگران هستیم که انقلاب و این همه زحمت و ارادتی که مردم به واسطه ایثارشان و خون شهدا به این حرکت ارزشمند دارند این گونه منشأ مشکلاتی در استان شود و واقعا آینده، آینده خوبی نخواهد بود.

رییس جمهور به صورت جدی و با برنامه به معضل خوزستان ورود کند

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با تأکید بر این که آقای رییس جمهور باید به صورت جدی و با برنامه ورود کند، اظهار داشت: باید مسؤولانی که سهل انگاری کردند چه در سطح وزارتخانه ها و چه در سطح مقامات استانی مؤاخذه شوند، این ها باید پیگیری شود که این خواست جدی مردم و علمای استان خوزستان است که ما به کرات بیان کرده ایم.

وی ادامه داد: منشأ را دراین می بینیم که تدبیر لازم برای پیش بینی، پیشگیری و جبران این مسائل در این یک سال اخیر که از نزدیک کارها را پیگیری می کردیم در سطوح گوناگون کار کارشناسی در استان خوزستان وجود نداشته است.

لزوم استفاده از ظرفیت بسیج برای رسیدگی و حل مشکلات استان خوزستان

استاد حوزه علمیه قم، ورود نیروهای بسیجی را ضروری دانست و با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بسیج با توجه به بی تدبیری دولت ابراز داشت: بسیج ظرفیت بسیار خوبی است و نشان داده در مقاطع مختلفی که انقلاب نیازمند حضور است می تواند در اختیار انقلاب باشند و در این مسیر باید برنامه ریزی شود.

وی عنوان کرد: همه آماده ایم کمک کنیم اما کسی گوش نمی دهد و در این مدت گوش شنوایی نبوده است، نمایندگان خبرگان با استاندار و مسؤولان استان جلسات تخصصی داشتند و قریب به 3 ساعت جلسه درباره مشکلات آب و مسائل پیرامون آن بوده و آقایان مطالب را پذیرفته اند، ماه بعد از آن سفر آقای رییس جمهور بوده و ما توقع داشتیم که مسأله پیگیری شود.

معاون سابق آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بنده شخصا به آقای رییس جمهور و رییس کمیسیون انرژی مجلس گفته ام که باید زمینه ای فراهم شود تا جلساتی برگزار شده و مشکلات سریعا حل شود، ما تعجب می کنیم آقای رییس جمهور بسیار بر حقوق شهروندی اصرار دارد اما آیا این مسائل حداقل حقوق شهروندی مردم ایثارگر استان خوزستان نیست؟

وی اضافه کرد: قطعی های ممتد منشأ ضرر و زیان مردم است و دولت باید آن را جبران کند اما هنوز سیل گذشته را جبران نکرده است و ما واقعا نسبت به وضعیت فعلی بسیار نگران هستیم، بنده  به نمایندگی از مردم خوزستان از آقای رییس جمهور می خواهم که این قضیه را تمام کند و ورود با تدبیر و جدی صورت گیرد تا مسأله به جایی برسد./1323/301/ص

ارسال نظرات