۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۱۵۴۱
با کسب رتبه برتر توسط روزنامه نگار تبریزی؛

داوری آثار جشنواره سراسری فیروزه سرخ پایان یافت

پایان داوری آثار جشنواره سراسری فیروزه سرخ، کسب عنوان نخست جشنواره ایثار و شهادت از سوی روزنامه نگار تبریزی و ارسال سومین محموله کمک های مردم هریس به جبهه مقاومت از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

مجید دلدوزی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری فیروزه سرخ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که مهلت ارسال آثار برای نخستین سالانه فیروزه سرخ به پایان رسید و داوری آثار آغاز شده است، اظهار داشت: 227 اثر از سوی 107 هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه فیروزه سرخ ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آثار فوق که به صورت فایل ارسال شده بود، 25 اثر نیز از سوی 22 هنرجو در تبریز به دبیرخانه رسید که در نهایت از میان 227 اثر رسیده 81 اثر به نمایشگاه راه یافتند، داوران جشنواره از میان 81 اثر راه یافته به نمایشگاه، 22 اثر شایسته تقدیر شدند که اسامی  برگزیدگان به زودی اعلام و طی مراسمی مورد تقدیر قرار می گیرد.

دلدوزی با بیان این‌که این جشنواره با موضوع طراحی پوستر ویژه قیام حماسه ساز 29 بهمن سال 1356 تبریز علیه رژیم ستمشاهی به همت گروه هنرمندان آذربایجان بیدار برگزار شد، تصریح کرد: قیام 29 بهمن تبریز به عنوان حرکتی منسجم علیه رژیم پهلوی و در حمایت از نهضت امام خمینی و اسلام انقلابی مطرح است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری فیروزه سرخ خاطرنشان کرد: این جشنواره به دنبال گرامیداشت آرمان شهدای انقلاب و 14 شهید قیام خونین تبریز و همچنین تبیین نقش وحدت و همدلی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در محور مبارزه با رژیم پهلوی است.

وی ترسیم جنایت‌های پهلوی علیه امت مسلمان به ویژه در مقابله با مردم آذربایجان، تاکید بر استمرار مبارزه با پیشگامی روحانیت و عدم سازش با اسلام سازشکار، بررسی نقش دانشجویان تبریز در پایه ریزی و سازماندهی قیام 29 بهمن و ترسیم چهره رژیم سلطنتی وابسته به استکبار جهانی و بی اعتنایی آن به ارزش ها و آموزه های اسلام و خیانت به ملت ایران از جمله اهداف جشنواره بوده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری فیروزه سرخ همبستگی و نقش و جایگاه وحدت اسلامی مردم ایران در سرنگونی شاه، ترسیم نقش جوانان انقلابی به عنوان جانمایه های امید و تلاش در مقابل رژیم ستمگر و همچنین زنده نگه داشتن اهداف انقلابیون با استفاده از شعارهای کوبنده دوران مبارزه را از جمله محورهای جشنواره عنوان کرد.

دلدوزی با اشاره به جوایز جشنواره گفت: نفر اول تا سوم جشنواره به ترتیب 15, 10 و 5 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت خواهند کرد و به صاحبان آثار راه یافته به بخش نمایشگاه لوح تقدیر به همراه جایزه اهدا خواهد شد.

کسب عنوان نخست جشنواره ایثار و شهادت از سوی روزنامه نگار تبریزی
روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از کسب عنوان نخست جشنواره کشوری ایثار و شهادت از سوی فرینوش اکبرزاده روزنامه نگار تبریزی خبر داد، این فعال رسانه ای استان، عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، مدرس دانشگاه و همکار رسانه ای روزنامه سرخاب است.

اکبرزاده از روزنامه نگاران خوش ذوق و توانمندی آذربایجان شرقی است که در سال های اخیر مقالات و گزارش های خوبی منتشر کرده است. نخستین جشنواره ایثار و رسانه در دو بخش ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی طراحی و اجرا شده است.

آئین اختتامیه و ابطال مهر و امضای تمبر یادبود نخستین جشنواره ایثار و رسانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و از خانواده شهید محسن خزائی، خبرنگار شهید قدردانی شد.

ارسال سومین محموله کمک های مردم هریس به جبهه مقاومت
سرهنگ براتعلی ممی پور، فرمانده سپاه ناحیه هریس گفت: سومین محموله کمک های غیرنقدی مردم شهرستان هریس به ارزش 500 میلیون ریال به جبهه مقاومت در سوریه ارسال شد؛ این کاروان سومین کاروان کمک های مردمی شهرستان هریس شامل 300تخته پتو و البسه و پوشاک و بسته های مواد خوراکی است. این محموله به وسیله پنج دستگاه نیسان عازم تبریز شد تا به همت مسئولین کشوری به جبهه مقاومت سوریه ارسال شود.

وی، با تقدیر از زحمات امامان جمعه شهرهای هریس، زرنق، بخشایش، کلوانق و فرماندار شهرستان هریس و تلاش ادارات، نهادها و بسیج مردمی، گفت: مردم شهرستان هریس حس نوع دوستی خود را به نمایش گذاشتند و هر چه در بضاعت داشتند برای رهایی مردم مظلوم سوریه از سختی ها به کار گرفتند./303/935/ب1

ارسال نظرات