۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۱۲۳۳
حجت الاسلام سلمان زاده:

مسائل مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام دیگر تکرار نشود

رییس نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مسائلی که در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام اتفاق افتاد اگر بار دیگر تکرار شود مخالفت علما را به دنبال خواهد داشت.
حجت ‌الاسلام سلمان زاده، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رییس نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در نشست بررسی برنامه‌های یک‌ساله پایتخت جوانان جهان اسلام شیراز گفت: در مراسم افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام مسائلی اتفاق افتاد که سبب اعتراض بزرگان استان فارس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول این مراسم هم‌زمان با وفات حضرت معصومه(س)‌ در نظر گرفته شده بود و یک ساعت از دو ساعت برنامه به موسیقی اختصاص داده شده بود.

حجت‌الاسلام سلمان‌زاده با بیان این‌که رحلت آیت‌الله هاشمی سبب تغییر این برنامه شد، خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جونان دعوت و مراتب اعتراض و گلایه نماینده ولی‌فقیه در فارس به وی ابلاغ شد و آقای مدیرکل قول دادند که این مسأله اصلاح شود.

وی ادامه داد: نه تنها این مسأله اصلاح نشد، بلکه برنامه اجرا شده از سوی دست‌اندرکاران با هویت شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌ۤبیت(ع)‌منافات داشت و همین مسأله سبب شد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع‌)‌ جلسه را ترک کنند.

رییس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: اگر آیت‌الله ایمانی در مراسم افتتاحیه شرکت نمی‌کردند، گلایه می‌شد که نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در برنامه جوانان جهان اسلام شرکت نکرده است.

وی تأکید کرد: مسائلی که در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام اتفاق افتاد اگر در مجالس دیگر هم تکرار شود که البته باید در آن تجدید نظر کرد و نباید اجازه داد تکرار شود، مخالفت علما را به دنبال خواهد داشت.

یک بی‌دقتی باعث حاشیه بزرگ برای پایتختی جوانان نشود

بر اساس این گزارش، همچنین محمد علی افشانی، استاندار فارس، در ابتدای این نشست گفت: یک حاشیه اندک، کاری بزرگی را تحت‌الشعاع  قرار داده در حالی‌ که باید این پرونده بسته شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: پایتختی جوانان جهان اسلام به تمام جوانان مسلمان مربوط است و نباید این موضوع مهم را با یک نگاه بررسی کرد.

افشانی با اشاره به اینکه همه وظیفه‌داریم از این انتخاب مهم حمایت کنیم، اظهار داشت: اگر شیراز انتخاب نمی‌شد گروهی اعتراض می‌کردند که به چه دلیل شیراز این عنوان را کسب نکرده و امروز هم همه باید برای موفقیت تلاش کنیم.

وی یادآور شد: یک بی‌دقتی باعث ایجاد حاشیه برای مراسم افتتاحیه شده اما اگر این حرکت هم نبود همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رفت و علما هم راضی بودند.

استاندار فارس ادامه داد: به نظر من باید مثبت به این موضوع نگاه کنیم که در هر کار و برنامه‌ای ممکن است اتفاقی روی دهد اما امروز آنچه باعث موفقیت می‌شود همدلی و اتحاد است.

وی تأکید کرد: این پایتختی به‌تمامی جوانان مسلمان تعلق دارد و برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی مدون و درست داشته باشیم که از تمامی نگاه‌ها و سلایق باید استفاده شود.

افشانی ادامه داد: مسؤولیت این پایتختی، اداره کل ورزش و جوانان به‌تنهایی نیست و در این راه باید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها همکاری لازم را داشته باشند و اگر دستگاهی در این راستا کوتاهی کند با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار فارس در پایان گفت: آنچه باعث موفقیت می‌شود همدلی و برنامه‌ریزی صحیح است بنابراین باید تعداد برنامه‌های مدنظر را کوچک کرد اما با تمام توان برای اجرایی شدن آن‌ها تلاش کرد.

گفتنی است، اجرای موسیقی با حرکات موزون از سوی تعدادی از زنان و دختران در افتتاحیه مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز با حضور وزارت اطلاعات، ورزش و جوانان و معاون رییس جمهور، سبب واکنش آیت‌الله ایمانی و دستغیب و بیرون رفتن آنان از این مراسم شد./۹۱۹/202/ب1

ارسال نظرات