۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۱۰۶۱
عضو ارشد الوفاق بحرین:

تعرض به شیخ عیسی قاسم به معنای تجاوز به خطوط قرمز است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تعرض به رهبر شیعیان این کشور را به معنای تجاوز به خطوط قرمز دانست.
حجت الاسلام حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در سخنرانی که به مناسبت ششمین سالروز انقلاب ملت بحرین بیان کرد، اجرای اصلاحات سیاسی گسترده در این کشور بر اساس گفت وگوی جدی و زیر نظر سازمان ملل در پرتو همه پرسی ملی برای پایان بحران را خواستار شد.

وی گفت: پسرفت سیاسی بحرین، بسته شدن همه دروازه های حل بحران سیاسی از سوی آل خلیفه، بازداشت رهبران انقلاب و سرکوب آزادی سیاسی از سوی نظام نشان دهنده ذهنیت امنیتی آل خلیفه است. موفقیت هرگونه فعالیت سیاسی می تواند بحرانی که نظام بر آن تأکید دارد را به پایان برساند.

این روحانی بحرینی بر تمسک به رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم و راه علما در مقاومت مسالمت آمیز اجتماعی تأکید کرد و گسترش همبستگی و وحدت ملی را نیاز کنونی بحرین دانست.

بحران بحرین با آهن و آتش به پایان نمی رسد

حجت الاسلام الدیهی، شیخ عیسی قاسم را ضمانت ملی برای جنبش مردمی توصیف کرد و افزود: ملی بودن راه حل ها، مسالمت آمیز بودن جنبش و اجرای اصلاحات سیاسی در گرو محافظت شیخ عیسی قاسم است. هرگونه تعرض به این عالم به معنای تجاوز به خطوط قرمز است که می تواند بحرین را وارد مرحله جدیدی سرشار از خشم عمومی علیه نظام کند.

وی با اشاره به اینکه بحران سیاسی بر اساس آهن و آتش و گسترش ظلم و ستم طایفه ای و مذهبی به پایان نمی رسد، تصریح کرد: تمسک به شیوه های مسالمت آمیز و پایداری ملت بحرین سبب روشن شدن ماهیت واقعی نظام شده و بر این اساس است که به ریختن خون شهروندان و جنایت های طایفه ای می پردازد. نظام طایفه گرای بحرین بیش از 6 سال است که به انواع تجاوز سیاسی، امنیتی، اجتماعی، حقوقی، اخلاقی، انسانی، دینی و مذهبی می پردازد و از هیچ جنایتی دریغ نمی کند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق با تأکید بر اینکه همه این جنایت ها به دلیل ماهیت قهرمانانه ملت بحرین انجام می گیرد، اظهار داشت: خشونت سیاسی دولت به هیچ نتیجه نمی رسد زیرا اراده مقاومت میان ملت نهادینه شده است. نظام بداند که دادگاه های ظالمانه، زندان ها، سیاست اهدای تابعیت به مزدوران بیگانه و تبعیض علیه شهروندان و همچنین همه سیاست های سرکوبگرانه نمی تواند جنبش ملی بحرین را متوقف کند.

آل خلیفه در آستانه ورشکستگی اقتصادی است

وی ادامه داد: نظامی که به ورشکستگی سیاسی و ارزشی رسیده در آستانه ورشکستگی اقتصادی قرار گرفته است. هرگونه برنامه سیاسی و قانونی که قشری از ملت را در نظر نگیرد محکوم به شکست بوده و قابلیت اجرا ندارد. 

حجت الاسلام الدیهی جامعه جهانی را به یاری پروژه عادلانه و حقوق مشروع ملت بحرین فراخواند و گفت: پروژه طایفه ای و نژادپرستانه نظام در چارچوب ضربه زدن به شیخ عیسی قاسم، جمعیت الوفاق، علما و سیاستمداران و جریان های مختلف سیاسی، شکست خورده است. 

عضو ارشد الوفاق از مشارکت بیش از 150 هزار شهروند بحرینی در تظاهرات کفن پوشان تقدیر کرد و این مساله را به معنای اهتزاز پرچم قرمز در برابر نظام توصیف کرد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات