۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۸۴۱
در طول سال صورت می گیرد؛

اعزام 1400 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طول سال یک هزار و 400 مبلغ دینی از سوی سازمان تبلیغات این استان به مناطق شهری و روستایی اعزام می شوند، گفت: سیاست نظام اسلامی بر این است که روحانیت دولتی نشود.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و همچنین مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان، با اشاره به اینکه سیاست رهبر معظم انقلاب در این است که دفتر تبلیغات اسلامی در همه استان ها توسعه پیدا نکند و تنها در چند استان بزرگ باشد، گفت: به یقین از آنجایی که در همه استان ها سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، ساماندهی اعزام ها برعهده این مجموعه است و این از مهمترین رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی هماهنگی هر چه بیشتر بین سازمان تبلیغات اسلامی با حوزه های علمیه خواهران این استان را ضروری دانست و افزود: به یقین اگر تعاملات بیشتر شود، کمبود دفتر تبلیغات اسلامی در استان برای اعزام مبلغات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی برگزاری جلسات هماهنگی به صورت مستمر را لازم و ضروری بیان کرد و افزود: باید نابسامانی ها، کمبودها و آنچه در مورد اعزام مبلغات باید صورت گیرد، در نشست های دوسویه مطرح و برای انجام امور و پیشبرد اهداف برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه متولی اعزام مبلغ و مبلغات در کشور دفتر تبلیغات اسلامی است و هیچ گروهی نمی تواند به صورت مستقل این کار را انجام دهد، گفت: حرکت ما در بحث اعزام های تبلیغی استان به صورت مویرگی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بحث تبلیغ استان برای سال 96 انجام گرفته و برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است، ابراز کرد: برای سال جدید همه امور مربوط به اعزام در استان باید از طریق سامانه سجام و ثبت مشخصات کامل صورت گیرد و این نکته مهمی است که بسیاری از مبلغان و مبلغات از آن غافلند.

وی سطح بندی های لازم در زمینه امور تبلیغی را ضروری دانست و اظهار کرد: به یقین برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی ویژه مبلغان و مبلغات از اولویت های استان در زمینه تبلیغات دینی خواهد بود که در دستور کار متولیان امر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مرتضوی ساماندهی مبلغات خواهر برای اعزام به مناطق مختلف استان را از ضرورت ها دانست و گفت: متأسفانه مردم استان آنچنان که باید از امور دینی حمایت نمی کنند که این امر به دو دلیل است، یا وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و یا اینکه فرهنگ سازی لازم در بین جامعه به خوبی صورت نگرفته است و مردم نسبت به امور محوله خود بیگانه اند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال یک هزار و 400 مبلغ دینی از سوی سازمان تبلیغات این استان به مناطق شهری و روستایی اعزام می شوند، ابراز کرد: باید امور تبلیغی به صورت مردمی اداره شوند و این همان چیزی است که از دیرباز بوده و ادامه هم خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاست نظام اسلامی بر این است که روحانیت دولتی نشود، خاطرنشان کرد: البته از آنجایی که دولت ما دینی است، باید از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در بحثهای تبلیغی حمایت کند.

این مقام مسؤول در پایان وجود حوزه های علمیه خواهران در کشور را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید قدردان این انقلاب باشیم و بدانیم سعادت و رشد همه جانبه تنها در سایه امور دینی صورت خواهد گرفت./9457/202/ب1

ارسال نظرات