۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۰۸۳۴
در راستای امور تبلیغی صورت گرفت؛

ساماندهی 650 طلبه فارغ التحصیل خواهر در استان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 650 نفر از طلاب خواهر فارغ التحصیل این استان را سازماندهی کرده ایم، گفت: از این تعداد 116 نفر فعال هستند و 103 طلبه از دفتر تبلیغات استان اصفهان حکم گرفته اند.
حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خانم اسکندری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و همچنین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی این استان، با اشاره به اینکه در حال حاضر 650 نفر از طلاب خواهر فارغ التحصیل این استان را سازماندهی کرده ایم، گفت: از این تعداد 116 نفر فعال هستند و 103 طلبه از دفتر تبلیغات استان اصفهان حکم گرفته اند.

وی با تأکید بر اینکه مناطق محروم این استان بسیار است، اظهار کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی برای خواهران طلبه حکم صادر کند، توانایی اعزام و جذب فارغ التحصیلان حوزوی وجود دارد.

خانم اسکندری وجود نداشتن خانه عالم در بسیاری از روستاها را یکی از موانع پیش روی امور تبلیغی خوهران بیان کرد و افزود: باید امور مربوط به بانوان به ویژه مجالس و محافل سطح شهرها و روستاها سازماندهی شوند که در این بین نیازمند هماهنگی هر چه بیشتر هستیم.

وی با انتقاد از اینکه نقش طلاب خواهر در برگزاری مجالس خانگی به عنوان سخنران و کارشناس دینی بسیار کمرنگ است، افزود: باید بکوشیم مدیریت این جلسات با طلاب خواهر باشد چراکه آنها آموزش های لازم درباره امور دینی را دیده اند و نمی گذارند این جلسات به انحراف کشیده شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری برگزاری دوره های تخصصی تبلیغ ویژه مبلغات دینی را ضروری دانست و ابراز کرد: باید سازمان تبلیغات در این جهت وارد میدان عمل شود و مبلغات دینی را به حال خود رها نکند چرا که آموزش آنها در زمینه های مختلف ضرورت دارد.

این مقام مسؤول تأسیس شعبه دفتر تبلیغات اصفهان در این استان را لازم دانست و تصریح کرد: به یقین راه اندازی شعبه این دفتر در استان نقش مهمی در ساماندهی دوره های آموزشی و اعزام مبلغات خواهد داشت.

وی بعد مسافت را یکی از مشکلات فراروی مبلغات استان برای مراجعه به دفتر تبلیغات اصفهان دانست و گفت: باید رابطی از سوی دفتر تبلیغات اصفهان در این استان وجود داشته باشد تا مبلغات امور مربوط به تبلیغ خود را از سوی آن رابط پیگیری کنند.

گفتنی است در ادامه این نشست معاونان تبلیغ مدارس علمیه خواهران به بیان مشکلات فراروی خود در بحث اعزام مبلغات پرداختند که نداشتن حکم تبلیغی و نداشتن بیمه حوادث از مهمترین خواسته های آنها بود./9457/202/ب1

ارسال نظرات