۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۷۶۵
روحانی پاکستانی:

انقلاب بحرین از انقلاب های ماندگار در جهان است

معاون بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، از انقلاب ملت بحرین به عنوان یکی از انقلاب های ماندگار و الگویی برای جهانیان یاد کرد.
حجت الاسلام سید شفقت شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شفقت شیرازی معاون بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مراسم ششمین سالروز انقلاب ملت بحرین که امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت ولیعصر(عج) و امام خامنه ای و ملت ایران تبریک عرض می کنم و به ملت بحرین به دلیل ثبات و استقامت در ششمین سالروز انقلاب تبریک می گویم.

وی افزود: انقلاب ملت بحرین سبب شگفتی جهانیان شده است. چنین صبر و ثباتی در راه تحقق مطالبات و ایستادگی در برابر ظالمان در تاریخ کم نظیر است. ما امروز پیامی به نظام ظالم آل خلیفه می دهیم و می گوییم که خون شهدا عامل حفظ اسلام است و هر آنچه تاکنون به ما رسیده است به فضل مداد علما و خون شهدا بوده است.

این روحانی پاکستانی تصریح کرد: اگر خون شهدا نبود انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی نمی رسید و اگر خون شهدا نبود پیروزی های لبنان محقق نمی شد. ما به شهدا افتخار می کنیم و نظام آل خلیفه بداند که ملت بحرین فرزندان مدرسه کربلا هستند.

حجت الاسلام شیرازی اظهار داشت: یاران اباعبدالله(ع) در کربلا گفتند زندگی پس از امام هیچ ارزشی ندارد و هم اکنون مشاهده می کنیم که اقدامات آل خلیفه علیه رهبر شیعیان بحرین نیز با حضور مستمر مردم در برابر منزل وی ناکام مانده است.

عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه مردم بحرین نشان دادند در اوج وفاداری قرار دارند، ادامه داد: این وفاداری در تاریخ ثبت خواهد شد. انقلاب ملت بحرین از انقلاب های ماندگار در جهان است زیرا اهداف حقی دارد و در برابر مظلومیت، محرومیت، سلب حقوق، بی احترامی به ملت و توکل به بیگانگان ایستاده است.

نظام آل خلیفه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

وی ادامه داد: قیام ملت هایی که با چنین وضعی روبرو هستند، حق آنها به شمار می آید زیرا از ساده ترین حقوق شهروندی محروم هستند و با سختی هایی نظیر بیکاری، عدم مشارکت در نظام سیاسی و تحکم از سوی مزدوران خارجی مواجهند.

حجت الاسلام شیرازی به تبعیض نژادی شدید در بحرین اشاره کرد و گفت: نظام آل خلیفه هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و به شیعه و سنی بی توجه است. ما منکر ظلم علیه شیعیان نیستیم اما اهل تسنن نیز در عذاب هستند. شیعیان ندای وحدت ملی سر داده و به یاری شهروندان اهل تسنن می پردازند.

این روحانی پاکستانی خاطرنشان ساخت: نظام آل خلیفه به دروغ پراکنی می پردازد و شیعیان را مزدور ایران می خواند. انقلاب واقعی انقلابی است که در راس آن علما و فقیهان و فرهنگیان باشد و این مساله در بحرین کاملا مشاهده می شود.

وی انقلاب ملت بحرین را الگویی برای سایر جهانیان دانست و تأکید کرد: هر اندازه که نظام به بحران آفرینی می پردازد انقلابیان در صحنه حضور یافته و به ناکامی این بحران ها می پردازند. ملت بحرین به آنچه می گوید ایمان دارد و رابطه میان رهبر و ملت و وفاداری میان این دو طرف برای پیروزی انقلاب کفایت می کند./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات