۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۰۴۵۲
سخنران و خطیب حرم رضوی:

تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا از مهمترین ویژگی های حضرت فاطمه است

سخنران و خطیب حرم رضوی گفت: تلاوت قرآن، برخورد صمیمانه حضرت زهرا(س) با پدر و انفاق در راه خدا از مهم ترین ویژگی های سیره عملی حضرت فاطمه(س) است.
شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت باد

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظمیان، سخنران و خطیب حرم رضوی شامگاه شنبه در نشست بیان سیره حضرت زهرا(س) در حرم رضوی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه(س) از زبان امام زمان(عج)، گفت: خداوند این بانو را الگو و اسوه برای زنان قرار داده است.

وی با بیان اینکه اگر حضرت مریم به عنوان زن برگزیده در قرآن به آن اشاره شده است، اما حضرت فاطمه(س) به عنوان بنده برگزیده و اسوه برای  همه انسان ها است، افزود:  این مناسبت ها بهترین فرصت است که برگ هایی از زندگی ائمه اطهار(ع) بیان شود.

این سخنران و خطیب حرم رضوی اظهار کرد: نباید برخی از این مناسبت ها فقط به بیان ظلم و ستم هایی که به ائمه اطهار(ع) بسنده شود بلکه بهتر است به نکات اخلاقی و سیره رفتاری آنان هم اشاره کنیم و از این امر غافل نشویم.

وی با بیان اینکه مراسم روضه خوانی بایستی بهانه ای برای ذکر شکوه و عظمت ائمه باشد، اظهار کرد: جایگاه حضرت فاطمه(س) آنقدر بالا و ارزشمند بود که هر وقت به دیدن پدرش می آمد پیامبر(ص) علاوه بر اینکه با دیدن دخترش از جا بلند می شد حتی به استقبال او هم می آمد.

حجت الاسلام کاظمیان در ادامه با بیان چرایی جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) گفت: پیامبر حقیقت حضرت زهرا(س) را می شناسد و می داند که او چه انسان با عظمتی است و حتی پیامبر در زمان وداع ، دوری از حضرا زهرا(س) را سخت عنوان می کند.

وی افزود: زندگی حضرت فاطمه(س) سراسر عشق، لطف و کرامت است و علاوه بر پشتیبانی از ولایت و همسرش در زمان پدر هم از رسول خدا دفاع می کرد و حضرت علی(ع) تا زمانی که آن حضرت بودغمی در دل نداشت.

این سخنران و خطیب حرم رضوی درباره سیره حضرت زهرا(س) از زبان حضرت علی(ع)، گفت: فاطمه(س) یاور خوبی در طاعت و بندگی خداست و آن حضرت در تلاوت قرآن و رابطه با کلام خدا  سرآمد دیگران است.

وی با بیان اینکه رابطه صمیمانه حضرت زهرا(س) با پدر و انفاق در راه خدا از مهمترین ویژگیهای سیره عملی حضرت فاطمه (س) است، اظهار کرد: در سوره دهر که گویا عظمت فاطمه را بیان می کند آنان کسانی هستند که به نذرشان وفا می کنند و در عین حال معاد باور است و با همه عظمتش مظلوم واقع شد./934/202/ب2

ارسال نظرات