۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۳۲۴
مرکز رصد فتواهای تکفیری مصر:

غرب موصل به زندانی بزرگ برای مردم عراق تبدیل شده است

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی مصر خواستار حمایت از شهروندان موصل شد و بیان داشت: غرب موصل به زندانی بزرگ برای مردم عراق تبدیل شده است.
موصل

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر طی گزارشی به بررسی آخرین تحولات امنیتی عراق پرداخت و بیان داشت: جریان تروریستی داعش درپی تبدیل غرب استان موصل به یک زندان بزرگ برای شهروندان این منطقه است.

وی افزود: داعش اجازه خروج شهروندان از سمت غرب موصل و پیوستن به نیروهای امنیتی عراق در سمت شرقی این استان که به تازگی از چنگال تروریست‎ها آزاد شده است را نمی‎دهد.

این مرکز تصریح کرد: تروریست‎ها در جدیدترین اقدام خود 20 تن شامل زنان و کودکان که درپی فرار از مناطق تحت اشغال داعش و عبور از رود دجله بودند را ربودند و به مناطق نامعلوم منتقل کردند.

در این گزارش آمده است: داعش برای مقابله با عملیات‎های نظامی مجاهدان عراقی، از کودکان و زنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‎کند. این جریان تروریستی از برخی کودکان برای حمله‎های انتحاری در مناطق مختلف عراق نیز بهره می‎برد.

مرکز رصد فتواهای تکفیری از مجامع جهانی و کشورهای بین المللی برای محافظت از شهروندان موصل در برابر داعش دعوت کرد و اظهار داشت: جهانیان نباید اجازه دهند که تروریست‎ها به کشتار مردم بی‎گناه موصل بپردازند.

این مرکز در گزارش خود نوشت: اصحاب رسانه باید اخبار مردم موصل را به صورت دقیق پوشش دهند و به جهانیان اعلام کنند که چه جنایتی به دست داعش علیه شهروندان عراقی رخ می‎دهد./994/ب902/د

ارسال نظرات