۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۹۶۴
مدیر مرکز جامع علوم اسلامی:

حوزه در زمینه نخبه شناسی منفعل بوده است

استاد حوزه علمیه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر نخبه شناسی در حوزه گفت: متأسفانه این کار انجام نشده و واقعا حوزه در این زمینه منفعل بوده است.
حجت الاسلام جعفرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن جعفرزاده مدیر مرکز جامع علوم اسلامی پنجشنبه در بیست و یکمین جلسه شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره توصیه های رهبر انقلاب درباره پیشرفت حوزه گفت: ایشان بارها تأکید داشتند که حوزه باید نخبه شناسی کند.

وی افزود: متأسفانه این کار انجام نشده و واقعا حوزه در این زمینه منفعل بود، زمانی که ما این مرکز را راه انداختیم افراد 20 نفر بودند، در ابتدار درباره مراکز تخصصی مخالفت هایی صورت می گرفت اما ضرورت کار برای افراد مشخص شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در حال حاضر هیچ حمایتی بعد از تشکیل مراکز تخصصی از آن ها صورت نمی گیرد، اظهار داشت: هیچگونه حمایت در این سال ها صورت نگرفته است، بعد از 8 سال حدود 200 طلبه داریم که در روز 7 ساعت در اختیار ما هستند.

وی ادامه داد: این که تهذیب و مدیریت حوزه بیاید و احوال پرسی کند یا سؤال و تشویقی انجام دهد و حتی نقدی و پیشنهادی بخواهد نبوده است، فضا گسسته است و هرکس کاری را انجام می دهد، مناسب است که مدیریت حوزه کارگروهی تشکیل دهد که ارتباط تنگاتنگی بین این مدارس و مدیریت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان این که ما سالی یک بار طلاب و خانواده های آنان را به مشهد می بریم، ابراز داشت: سهمیه گرفتن از هتل ولایت پروسه چند ماه دارد و با این وجود برای ما چیزی حدود 100 میلیون خرج می شود.

وی عنوان کرد: ما از مسؤولان حوزه انتظار داریم آن حمایت از نخبه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند صورت گیرد، تقریبا نخبگان در مراکز تخصصی جمع شده اند، سالیانه باید بودجه ای در نظر گرفته شود تا بتوان از این طلاب نخبه حمایت کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما چهار سال است که تدریس 4 رشته تخصصی را در مرکز شروع کردیم، همان سال اول منابع و سرفصل ها برای رشته ها را بردیم که هنوز بعد از 4 سال به آن ها نگاه نشده است، بالاخره باید جوابی بدهند که به طلاب پاسخ دهیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات