۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۹۶۳
حجت الاسلام واحدی تأکید کرد؛

ارتقای اعتماد به نفس صنفی ضرورت امروز حوزه

مدیر مدرسه حقانی ارتقای امید به آینده و اعتماد به نفس صنفی را از ضرورت های امروز حوزه برشمرد و گفت: دیر اقدام کنیم آسیب های سنگینی بر ما وارد می شود.
حجت الاسلام واحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد واحدی مدیر مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) پنجشنبه در بیست و یکمین جلسه شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: دقت در کارهای کوتاه مدت ضرورت است و باید به سرعت کارهای روزمره به اتقان و مهندسی دقیقی برسد.

وی افزود: تقاضای ما این است که در این عرصه جدی ورود شود اما بسنده کردن به کارهای کوتاه مدت مناسب نیست، غیر از مجموعه هایی که کارهای روزمره و کوتاه مدت را پیگیری می کنند بایید تیم هایی تشکیل شوند که 50 سال آینده را ببیند و الان بر اساس آینده برنامه هایی که لازم است را در نظر بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه حقانی با بیان این که از این جهت کار جدی در این سال ها صورت نگرفته است، اظهار داشت: بیشتر تلاش می کنیم که ایام موجود تدبیر شود، تربیت اساتید و اساتید اخلاق به صورت ویژه و تربیت مدیران فرهنگی کشور و مدیران حوزه ها موضوعاتی است که از الان باید برای آن فکر شود.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که در بدنه حوزه با همه ارتباط دارم گمان می کنم که ارتقای امید به آینده و ارتقای اعتماد به نفس صنفی یکی از ضرورت های حوزه امروز است، به آفتی مبتلا شدیم که باید چاره جویی شود که دلایل آن چیست و راهبردها و برنامه هایی که می شود برای امید به آینده و ارتقای اعتماد به صنی برنامه ریزی کرد چه چیزهایی است.

حجت الاسلام واحدی با بیان این که باید در این زمینه بسیار کار و دقت کنیم، ابراز داشت: اگر دیر بجنبیم آسیب های سنگینی در این زمینه بر ما وارد می شود؛ همواره در حوزه ها ویژه ها بودند که کارهای بزرگ حوزه را انجام دادند و در زمان های ماضیه زندگی کردن زندگی حداقلی بود که به راحتی می شد که انجام شود و ویژه ها بالتبع راحت می توانستند رشد کنند.

وی عنوان کرد: اگر امروز از ویژه ها حمایت نشود آن ها را از دست می دهیم، امروز نمی توانیم این جوان ها را رها کنیم تا سال ها زحمت بکشند و بعد شاید بتوانند کاری کنند، اگر چه جاهای گوناگونی درست شده چیزی مشاهده نمی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مؤسساتی برای نخبگان کار می کنند اما حمایت ویژه ای که طلبه توانمند دغدغه ای نداشته باشد که مثلا 30 سال آینده کار بزرگی کند صورت نگرفته است./1323/

ارسال نظرات