۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۶۹۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حق انقلاب اسلامی با قرآنی شدن جامعه ادا می شود

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه ایام دهه فجر و خون شهدا را با قرآنی شدن می توان گرامی داشت، گفت: به یقین حق انقلاب اسلامی با قرآنی شدن جامعه ادا می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه، 20 بهمن ماه در نشست جامعه قرآنی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، به هم پیوستگی و فراوانی جامعه قرآنی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب بزرگی در کشور صورت گرفت که این چهره ها و محافل قرآنی جزئی از آثار و برکت آن است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید به مراتب حافظان و قرآنیان بیشتری نسبت به دیگر کشورها داشته باشد، افزود: اگر چه کشور ما عامل به قرآن است و از طاغوت اجتناب می ‌کند و فاصله زیادی در عمل به قرآن با دیگران داریم اما در ظاهر هم باید آمار حفاظ و قرآنیان کشور بالا رود و بها داده شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام قرائت های قرآن در کشور را نمونه خواند و تصریح کرد: دیگر کشورها هرچند زبانشان عربی باشد نمی توانند چنین امتیازاتی را داشته باشند، اما باید از لحاظ کمیت نیز تعداد قاریان و حفاظ کشور بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مطالعات قرآنی را باید افزایش داد، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم قرائت همراه با توجه به مفاهیم را در کشور گسترش دهیم چراکه این امری کلیدی و اساسی است.

امام جمعه شهرکرد توجه به مفاهیم قرآن را سبب روشنی باطن و رشد و پویایی همه جانبه دانست و ادامه داد: به یقین اگر قرائت ها با توجه و ترجمه صورت گیرد انقلابی در درون به وجود می آورد.

وی با اشاره به سوره مبارکه فرقان و خطاب خداوند به عباد الرحمن، گفت: مفهوم آیات این سوره مبارکه انسان را تکان می دهد که عذاب جهنم بد عذابی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به ضرورت توجه بیشتر به قرآن و محتواهای قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: تشویق های قرآنی نیز همراه با مفاهیم و با توجه به عمق باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ایام دهه فجر و خون شهدا را با قرآنی شدن می توان گرامی داشت؛ به یقین حق انقلاب با قرآنی شدن ادا می شود.

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با اشاره به پتانسیل‌های خوب قرآنی در استان، گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان در سال جاری به عنوان برترین شورای قرآنی در کشور معرفی شد.

وی برگزاری ۱۳ جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، تجلیل از استاد علی اسماعیلی به عنوان چهره برتر قرآنی کشور، کسب مقام عالی در مسابقات سراسری قرآن اوقاف توسط مریم مرادی، رتبه ۹ کشوری در اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان، برگزاری ۳۷ محفل قرآنی، جزء خوانی قرآن در ماه رمضان، برگزاری جشنواره سوره یس و تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت استان را از شاخص ترین فعالیت‌های قرآنی استان در سال جاری برشمرد.

پرتوی به فعالیت ۱۷۰ مؤسسه و خانه قرآن در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری ۱۱ دوره تربیت مربی کودک، کارگاه تخصصی تجوید و انتشار نخستین نشریه قرآنی استان از دیگر توفیقات قرآنی استان در سال جاری بوده است.

در ادامه این محفل استاد میراحمدی سوره مبارکه اسراء، محمدهادی طادی سوره قمر و شمس و دانیال کبیری سوره مبارکه شمس را قرائت کردند.

یادآوری می شود نشست جامعه قرآنی استان با نماینده ولی فقیه به همت کمیته قرآن دهه فجر و با مشارکت و برنامه ریزی اداره امور قرآنی استان برگزار شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات