۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۶۸۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

پویایی حوزه علمیه به زنده نگه داشتن روحیه انقلابی است

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) با بیان این‌که باید روحیه انقلابی بودن در حوزه های علمیه زنده نگه داشته شود، گفت: پویایی حوزه علمیه به زنده نگه داشتن روحیه انقلابی است.
حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل چهارشنبه شب در جمع مدیران حوزه های علمیه استان در سالن اجتماعات این حوزه با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حضرت آیت الله جوادی به عنوان مؤوسس حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) یکی از مبارزین و انقلابیونی است که جزء مویّدین نظریه ولایت فقیه و از نظریه پردازان جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در وصف این عالم فرزانه افزود: حضرت آیت الله جوادی جزء عقبه تئوریک نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از نعمت های خدای متعال است که اگر شکرش را به جا نیاوریم مصداق ناسپاسی است، تصریح کرد: باید روحیه انقلابی بودن را در حوزه های علمیه زنده نگه داشته شود، علما در ایجاد انقلاب پیشتاز بوده و امروز نیز باید در حوزه های علمیه ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر تضعیف روحیه نشاط و تحرّک ملت ایران از سوی استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم شاکله و شالوده انقلاب اسلامی را براساس رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیگیری کنیم به قله پیشرفت خواهیم رسید و دشمنان را ناامید می کنیم.

حجت الاسلام تقی پور از خطر حوزه سکولار هشدار داد و گفت: تفکر امروزی در حوزه اسلامی است، اما در عمل سکولار است که بسیاری از محققان و حوزه ها اسلامی می اندیشیند، اما سکولار عمل می کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد، افزود: اگر اسلامی اندیشیدن و سکولار عمل نمودن به سطح کلان حوزه‌ها رسوخ کند روحیه یاس، عدم تحرّک در نسل‌های بعدی انقلابیون و حوزه ها ایجاد می شود و انقلاب دچار ضربه می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را دارای پنج مرحله دانست و بیان کرد: نخستین مرحله ایجاد انقلاب اسلامی است که این مرحله را در بهمن ۵۷ پشت سر گذاشتیم و باید بدانیم که جشن انقلاب اسلامی برای همین مرحله است و جوانان ما باید هوشیار باشند که باید با پشتکار و همت عالی به تمامی مراحل دست پیدا کنیم.

امام جمعه گتاب با اشاره به دومین مرحله از انقلاب اسلامی، گفت: ایجاد نظام اسلامی دومین مرحله از مراحل پنجگانه اهداف انقلاب است و این یعنی اسلامی شدن هندسه عمومی جامعه که در حقیقت با تدوین قانون اساسی که منشأ جمهوری اسلامی است پشت سر گذاشته شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ایجاد دولت اسلامی را سومین مرحله تحقق اهداف انقلاب دانست و افزود: مرحله حساس و دشوارتر از دو مرحله گذشته است که به معنای حقیقی روش دولتمردان به صورت اسلامی است.

حجت الاسلام تقی پور در تبیین مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی ایجاد کشور اسلامی را چهارمین هدف عنوان کرد و گفت: ثمره دولت اسلامی تشعشع نظام اسلامی است که اگر دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی شود کشور نیز به تبع آن اسلامی خواهد شد و فقر و تبعیض به تدریج ریشه کن خواهد شد و جایگاهش در بین الملل ارتقا پیدا می کند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان اینکه ایجاد تمدن اسلامی مرحله پایانی است، خاطرنشان کرد: این مرحله یعنی ایجاد دنیای اسلام که کشورهای دیگر به تبع ایران اسلامی خواهند شد.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: ما در دنیای اسلام در مرحله سوم قرار داریم که برپایی دولت اسلامی دوره ای سخت و تکمیل کننده دو مرحله قبل از خود است.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: اگر ما در این مسیر گام برداریم موفق خواهیم شد و حوزه ها نیز در پرورش طلاب انقلابی سهم بسزایی دارند که باید تکمیل کننده دولت اسلامی است و باید به مراحل دیگر گام بردارند./950/202ب2

ارسال نظرات