۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۶۷۸
استاد حوزه علمیه:

بدون ولایت، توحید در زندگی انسان تجلی پیدا نمی کند

استاد حوزه علمیه اردبیل، عشق به ولایت را عشق به توحید دانست و گفت: بدون ولایت، توحید در زندگی انسان تجلی نمی کند و انقلاب اسلامی هم برای تربیت انسان آمده است و باید انسان را تربیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل شامگاه امروز در مراسم مدافعان حریم ولایت در اردبیل، خاطرنشان کرد: عنوان زیبایی برای این مجلس انتخاب کرده اید، مدافعان حریم ولایت عنوانی بسیار زیبا و دارای معانی عمیق و وسیع است.

وی افزود: این الفاظ انسان را زنده می کند، چنین الفاظ و اصطلاحات باید در زندگی انسان بسیار گفته شود و روح انسان با آن ها انس پیدا کند، این کلمات بار معنایی بسیار عمیقی دارند مانند کلمه شهادت، کلمه جهاد، این ها هنر های جامعه اسلامی است که اگر این کلمات از زندگی مؤمن گرفته شود زندگی او پوچ می شود، این کلمات زیبا حسی در انسان می آفریند و به همین دلیل باید در جامعه این عناوین را زنده نگه داشت.

حجت الاسلام فروغی با اشاره به این که کلمه مدافعان حرم نیازمند تحلیل تاریخی است، بیان داشت: اولین مدافع حریم ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) است، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) خطبه دفاع از ولایت مطلقه علی(ع) است، این خطبه به قدری عمیق و شبیه به نهج البلاغه است که انگار علی(ع) حرف می زند.

امام جمعه موقت اردبیل عاشورا و  انتظار را مایه حیات شیعه دانست و گفت: عاشورا و انتظار مایه زنده بودن شیعه هستند و این یعنی ما باید بصیر باشیم و چشممان به روی حقیقت باز باشد.

وی ادامه داد: سر حرکت همه انبیا الهی، بصیرت و بینایی و باز شدن چشم انسان به حقیقت است، خواست همه انبیا الهی این بوده که انسان را از کور بودن و بی بصیرتی نجات دهند و به انسان، بینایی عطا کنند تا صحیح و درست به این عالم نگاه کنند چرا که عمیق نگریستن به عالم هستی، اوج معرفت انسان است.

حجت الاسلام فروغی اظهار داشت: اگر به دست انسان هزار جفت عصا دهند و هر کدام یک رنگ داشته باشد وحتی از طلا بسازند اما چشمش کور باشد به اندازه نوری که از چشمش ساطع می شود نمی تواند ارزش داشته باشد، انسان چشم بینا لازم دارد چشمی که حقیقت را ببیند.

وی افزود: انسان گاهی در درونش نجوایی می شود که حضرت علی(ع) می فرماید؛ انسان در درونش نوری باز می شود که می تواند به وسیله آن راه را ببیند و بداند که به کجا منتقل می شود.

حجت الاسلام فروغی گفت: امام حسین(ع) در نجوای خود خطاب به خدا می گوید «چشمی که تو را نبیند کور است»، بصیر کسی است که در تمام شئونات زندگی اش خدا را ببیند و اگر نبیند کور است.

وی در ادامه گفت: انقلاب یعنی بصیرت، شهدا یعنی بصیرت، مدافعان حرم یعنی بصیرت، انسان اگر به عالم با عشق ننگرد کارش سخت می شود و نمی تواند بالا رود.

این استاد حوزه علمیه عشق به ولایت را عشق به توحید دانست و گفت: بدون ولایت، توحید در زندگی انسان تجلی نمی کند و انقلاب اسلامی هم برای تربیت انسان آمده است و باید انسان را تربیت کند./937/202/ب2

ارسال نظرات