۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۳۲۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تکبر ابلیسی قیامت انسان را تباه می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تکبر ابلیسی قیامت انسان را تباه و او را راهی جهنم می‌کند، گفت: سرپیجی و عدم اطاعت اوامر الهی، تکبر ابلیسی است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد رسول اکرم(ص) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان نمازگزار با کل عالم هستی هماهنگ است.

وی افزود: انسان با اقامه نماز در صفی قرار می‌گیرد که همه موجودات و مخلوقات عالم هستی در آن صف حضور داشته و با معرفت کامل به تسبیح معبود اشتغال دارند.

استاد حوزه علمیه نماز را نشانه مومن بودن نمازگزار بیان کرد و گفت: انسان مومن اهل نماز است زیرا او به قیامت و وعده الهی یقین دارد.

این دانشمند فرزانه درباره اینکه عمل شکر است، تصریح کرد: مومنان نسبت به نعمات الهی شاکرند و اگر لغزش و گناهی از آنان سر بزند سریع توبه کرده و لغزش خود را جبران می‌کنند، آنان کسانی هستند که با شادمانی و رضایت به انجام عمل خیر اشتیاق نشان می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه انسان نمازگزار بیگانه از عالم هستی نیست بلکه آشنای به عالم خلقت است، ابراز کرد: همه عالم هستی شخص نمازگزار را دعا می‌کنند و تارکان نماز محروم از این دعا هستند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه تخفیف عذاب الهی برای تارکان نماز وجود ندارد و جهنم جایگاه آنان خواهد بود، گفت: تکبر علت نماز نخواندن است در حالی که خاشعین نسبت به اقامه این فریضه الهی شوق بسیار دارند.  

وی در ادامه با بیان اینکه تکبر ابلیسی قیامت انسان را تباه و او را راهی جهنم می‌کند، گفت: سرپیجی و عدم اطاعت اوامر الهی، تکبر ابلیسی است و منشاء نخواندن نماز را می‌توان تکبر ابلیسی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان اینکه خداوند از روز ازل از انسان برای اقامه نماز پیمان گرفت، خاطر نشان کرد: انسان به واسطه نماز به منبع خیر متصل می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات