۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

توبه باید متناسب با جبران گناه باشد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند توبه را برای جبران خطا قرار داده است، گفت: توبه انسان باید متناسب با گناه صورت گرفته باشد تا مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه دوشنبه شب در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند برای انسانهای مؤمن چهار مقام اختصاص داده است.

وی افزود: خداوند متعال از باب لطف و رحمتش این چهار مقام را قرار داده تا انسانها برای رسیدن به این درجات از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: خداوند متعال بر اساس حکمتش برای انسانها پاداش و جزا تعیین کرده تا با انجام اعمال نیکو پاداش و با ارتکاب به گناه مجازات شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند توبه را برای جبران خطا قرار داده است، ابراز کرد: توبه انسان باید متناسب با گناه صورت گرفته باشد تا مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد.

وی درباره اینکه حیا به دو صورت روی می‎دهد، اظهار داشت: حیایی که برگرفته از عقلانیت باشد نیکو و پسندیده و حیایی که منشأ آن حماقت باشد مورد ذم الهی بوده و اجتناب از آن توصیه می‌شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: حیای عقلانی انسان را از گناه باز می‌دارد اما حیای احمقانه انسان را به انجام گناه سوق می‌دهد مانند حیا در پرسیدن احکام شرعی که انسان را آلوده به گناه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اگر مردم اهل امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، زکات، اطاعت از خدا و رسولش باشند خداوند بهشت را برای آنان تضمین می‌کند.

وی تصریح کرد: انجام عمل نیکو انسان را به بالاترین درجات و مقامات سوق می‌دهد، نخستین مقامی که انسان با انجام عمل خیر می‌تواند کسب کند مقام لقاء‌الله است.

این دانشمند فرزانه با اشاره به مقام قرب، اضافه کرد: در عالم ملکوت بین انسان و خداوند فاصله‌ای نیست و آن مقام قرب است، دیگر مقام رضایت الهی و مقام بعدی جنت است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در دین اسلام از این چهار مقام با نام پاکی و طهارت یاد می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات