۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۱۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

مدرک گرایی آفتی برای حوزه است

حجت الاسلام احدی با بیان این که بسیاری از جوانان ما کتاب رمان خارجی می خوانند اما از معارف قرانی خبر ندارند، گفت: طلاب حوزه علمیه باید مأنوس با قرآن شوند تا همه مسائل را با قرآن کریم جواب دهند.
حجت الاسلام مهدی احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احدی رییس مرکز تحقیقاتی آموزشی جوادالائمه(ع) عصر امروز در  مراسم افتتاحیه مؤسسسه فرهنگی مطلع النور شمس الشموس که  در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: اگر انسان از قرآن کریم استفاده نکند درگیر سرقت شیطان می شود.

وی افزود: جامعه با بحث ها هدایت نمی شود بلکه باید متصل به قرآن کریم شویم، برای تبیین معارف قرآنی و تفسیر سال ها باید کار کرد یعنی این گونه نیست در مدت زمان کوتاهی انسان بتواند این کار را بکند، قرآن کریم بسیار عمیق بوده و نظر دادن در قرآن بسیار سخت و سنگین است، آیاتی هستند که تفسیرهای فراوانی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن می فرماید چون جوانان علم قرآن ندارند از دین بر می گردند، اظهار داشت: بسیاری از جوانان ما کتاب رمان خارجی می خوانند اما از معارف قرآنی خبر ندارند، طلاب حوزه علمیه باید مأنوس با قرآن شوند تا همه مسائل را با قرآن کریم جواب دهند.

وی ادامه داد: الان برخی دکترای علوم قرآنی دارند اما چند آیه نمی توانند بخوانند، باید توجه داشت که مدرک گرایی آفتی برای حوزه به شمار می رود و نباید اجازه داد که طلاب مدرک گرا بار بیایند.

حجت الاسلام احدی با تأکید بر این که اگر سراغ قرآن نرویم جامعه گمراه می شود، ابراز داشت: در این صورت تهاجم و و ناتوی فرهنگی دشمن اثرگذار خواهد بود، باید پایگاه رصدی برای قرآن و معارف آن راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: امروز بشر حوصله کتاب خوانی را ندارد و به سمت مسائل سمعی و بصری رفته است از این رو باید معارف قرآنی را در این زمینه ها ارائه کرد تا جامعه از این معارف الهی بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وضعیت فرهنگی قم و تلاش بدخواهان برای ضربه زدن به این شهر خاطرنشان کرد: دسیسه هایی علیه دین و افراد ولایی در حال انجام شدن است که باید هوشیار بود، حتی در پی ترویج کلیساهای خانگی هستند؛ زمانی در قم بی حجاب نبود اما الان وضعیت چگونه است، این ها از سر جهل افراد است که باید جهل آن ها برطرف شود؛ کارها و فعالیت های قرآنی را هم باید گسترش داد تا شاهد اثرات آن باشیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات