۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۰۳۳

تحصیل بیش از 300 طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر 310 طلبه مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه هستند، گفت: تا کنون 277 طلبه نیز با مدرک سطح دو از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.
حوزه علمیه خواهران

خانم تارنگ، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه سابقه راه اندازی این مدرسه به سال 63 بر می گردد، افزود: مؤسس اولیه این مدرسه علمیه آیت الله ناصری، امام جمعه سابق شهرکرد بودند که در این رابطه اقدامات و تلاشهای بسیاری انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 310 طلبه مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه هستند، ابراز کرد: تا کنون 277 طلبه نیز با مدرک سطح دو از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.

تارنگ با اشاره به اینکه 7 نفر از معتمدین و روحانیان شهر عضو هیأت منای مدرسه علمیه فاطمیه هستند، ابراز کرد: نشستهای هیأت امنا با حضور نماینده امام جمعه شهرکرد به صورت فصلی و با توجه به نیازهای مدرسه تشکیل می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد با تأکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه خواهران یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی نظام به شمار می ‌روند، تصریح کرد: به یقین نقش حوزه های علمیه در ترویج معارف ناب اسلام و ارزشهای دینی و کاهش آسیبهای اجتماعی و در یک کلام رشد و پویایی جامعه بانوان بی بدیل و غیر قابل انکار است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در مناطقی که حوزه علمیه  وجود دارد، شناخت مردم نسبت به معارف اسلامی بسیار بالا رفته و مفاسد اخلاقی و انحرافات فکری کاهش یافته است، افزود: در شرایطی که در خانواده ‌ها و میان کودکان فساد زیاد شده است، وجود حوزه ‌های علمیه خواهران برای جلوگیری از فساد و نشر افکار انحرافی بسیار اثربخش است.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، برگزاری نشستهای دینی، جشنهای مذهبی، جشنواره های قرآنی، سیر مطالعاتی، امور تبلیغی و اعزام مبلغ به مناطق محروم، برگزاری دوره های آموزشی و کلاسهای تخصصی در زمینه های احکام و مداحی را از مهمترین این فعالیتها برشمرد.

تارنگ همچنین به مهمترین فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه فاطمیه اشاره کرد و افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تشکیل هسته های پژوهشی ویژه فارغ التحصیلان و تشکیل کانونهای پژوهشی برای طلاب در حال تحصیل، راه اندازی گروه های رشد، سامندهی طلاب جهت شرکت در مسابقات و جشنواره ها و برگزاری جلسات دفاع مهمترین فعالیتهای پژوهشی این مدرسه در سال گذشته هستند.

وی همچنین به انتشار نخستین فصل نامه ویژه طلاب همزمان با فصل پاییز اشاره کرد و افزود: این فصلنامه با همکاری طلاب و با هدف بصیرتی، فرهنگی و اطلاع رسانی منتشر خواهد شد./302/9457/ب1

ارسال نظرات