۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۹۵۴
آیت الله طه محمدی:

دانشمندان و دانش پژوهان جایگاه ویژه ای در قیامت دارند

امام جمعه همدان گفت: حاصل عمده دانشجو بودن و استاد بودن در عالم آخرت است و اگر جایگاه عالمان و دانش جویان به افراد نشان داده شود افراد از ذوق زدگی، جان می دهند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان امروز در دیدار دانشجویان و مدیران دانشگاه فنی مفتح همدان با اشاره به جایگاه و نقش دانش در جامعه، اظهار داشت: دانشگاهیان استان هنوز نسبت به ارادت بنده به خودشان بی اطلاع هستند.

وی افزود: در روایتی آمده است که دانش و دانشمند و طلبه را دوست ندارد مگر افرادی که اهل سعادت هستند و هر رشته دانشی که افراد طی می کنند بخشی از آن به دلیل مشکلات زندگی است.

امام جمعه افزود: حاصل عمده دانشجو بودن و استاد بودن در عالم آخرت است و اگر جایگاه عالمان و دانش جویان به افراد نشان داده شود افراد از ذوق زدگی، جان می دهند.

وی ابراز داشت: یکی از مدیریت های غلط امروز در جهان این است که مسؤولان دیوار انسانی به دور خود می کشند و این سبب می شود که افراد گرفتار به آنها دسترسی نداشته باشند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: امام علی(ع) به مالک گفت هرگز دور خود دیوار انسانی ایجاد نکن و بنده از این حیث در برابر خداوند متعال سربلند هستم چرا که بسیاری از افراد دستشان از همه جا کوتاه است و به ما پناه می آورند.

وی ادامه داد: برخی از انسان ها عمکرد ناشایستی دارند و خداوند تا موجودی را دوست نداشته باشد خلق نمی کند و از طرفی دین اسلام دین همدردی است.

امام جمعه همدان افزود: بسیاری از گناهان به این دلیل است که ما انسان ها را از هم جدا می کنند، در جنگ تحمیلی هم بسیاری از رزمنده ها، اسرای عراقی را بر خود ترجیح می دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه موجودات مخلوق خداوند هستند و کسی حق ندارد نسبت به دیگر موجودات تعرضی داشته باشد و برخی اوقات جانورانی مانند افعی و عقرب بسیار برای انسان سودمند هستند./979/202/ب2

ارسال نظرات