۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۷۸۶۷۰
معاون فرهنگی وزارت علوم:

حوزه‎های علمیه محور تغییر و تحول فرهنگی در جامعه هستند

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه بخشی از دانشجویان کشور را طلاب حوزه‌های علمیه تشکیل می‌دهند، گفت: حوزه‎های علمیه نقطه امید برای تربیت نیروی انسانی، محور تحول و تغییرات مثبت و از پیشگامان امور فرهنگی هستند.
ضیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: حوزه فرهنگ در مسیر انقلاب نقش محوری داشته است.

وی افزود: دانشگاه کانون اجتماع نخبگان جوان و نخبگان علمی کشور است که در کنار حوزه علمیه به عنوان دو بال تخصصی علمی کشور سبب پرواز و پیشرفت جامعه و گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

هاشمی درباره اینکه امروز در عرصه جهانی ایران از پر دانشگاه‌ترین کشورها محسوب می‌شود، ابراز کرد: حدود 3 هزار موسسه آموزش عالی رسمی در کشور وجود دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه 4 میلیون دانشجو در کشور به کسب علم مشغول هستند، گفت: دانشجویان یک ششم جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند و این نسبت در دنیا کم نظیر است و تنها سه کشور در دنیا دارای این نسبت هستند به همین سبب کشور ما یک کشور دانشگاهی و دانشجو پرور به شمار می‌رود.

وی افزود: بخشی از دانشجویان کشور به طلاب حوزه‌های علمیه اختصاص دارد و این نقطه امیدی برای تربیت نیروی انسانی در محور تحول و تغییرات مثبت و سرنوشت ساز بوده و حوزه‌های علمیه در این امر پیشگام هستند.

هاشمی درباره اینکه فعالیتهای فرهنگی جزء ذات دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: فرهنگ در جامعه و دانشگاه‌ها یک نقش محوری دارد و یک عنصر کلیدی است؛ مسؤولان فرهنگی آموزش عالی نیز همین نگاه را دنبال می‌کنند به همین سبب دانشگاه‌ نه تنها مرکز دانش بلکه مرکز اخلاق، دین و فرهنگ محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که دین در دانشگاه‌های ما ریشه دار است، دانشگاهیان در مطالبات و تحولاتی که در غالب انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد از پیشگامان بودند همچنین دانشجویان در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید زمینه تربیت مناسب و جامعه پذیری شایسته را داشته باشد تا جامعه پذیرای آن شود، تصریح کرد: ما وظیفه داریم نهضت علمی و نرم افزاری داشته باشیم و این مهم با انگیزه کافی و هم افزایی مناسب میسر می‌شود.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ باید متناسب با آرمانهای متعالی و اجتماعی کشور باشد ما فرهنگ را بستر ساز و زمینه ساز رشد کشور می‌دانیم./202/813/ب1

ارسال نظرات