۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۴۱۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

گلباران قبور شهدای زادگاه امام راحل، اجرای ۴۲۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در مدارس استان مرکزی، برگزاری مسابقه «سبک زندگی به روایت انقلاب» در دادگستری استان مرکزی و طنین انداز شدن صوت قران در ایام الله دهه فجر در بخش کمره برخی ازعناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، همزمان با ایام الله فجر، قبور شهدای گلگون کفن خمین با حضور مسؤولان شهرستان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم گلباران شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسین، امام جمعه خمین در این آیین گفت: در قرآن به مقام والای شهدا و تکریم آنها در پیشگاه خداوند تأکید شده است.

وی افزود: مهمترین هدف شهدا استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان نظام و اسلام بود و بر همه ما واجب است که هدف و راه آنها را ادامه دهیم. حضور مسئولان و مردم در کنار هم در آیین گلباران قبور شهدا نشانه  قدرشناسی نسبت به جانفشانی‌های آنها و پایبندی به آرمان‌های انقلاب است.

اجرای ۴۲۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در مدارس استان مرکزی

علی شیرخانی، معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با با بیان اینکه امسال رویکرد فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان به مناسبت دهه فجر پرداختن به شهدای مدافع حرم و آتش‌نشانان است گفت: بیش از ۴۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی به مناسبت یوم‌الله فجر در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۷۳ برنامه به صورت نمادین برگزار می‌شود، برنامه‌های یوم‌الله فجر در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها، محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کرسی‌های آزاد اندیشی و... در مدارس استان اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری جشن کودک و انقلاب، اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجرای مراسم گلبانگ انقلاب در  بیت امام راحل در خمین بخشی از برنامه های نمادین است

شیرخانی در پایان بیان کرد: اجرای ۱۵مسابقه فرهنگی و هنری با بیش از ۶۰ رشته گروهی و انفرادی، برگزاری ۱۰ مسابقه ورزشی، اجرای ۱۵ برنامه میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای و برگزاری ۲۵ کرسی آزاد اندیشی ویژه دانش‌آموزان مقاطع دوره متوسطه، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب بخشی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل در  دهه فجر است.

برگزاری مسابقه «سبک زندگی به روایت انقلاب» در دادگستری استان مرکزی

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» ویژه کارکنان و خانواده ایشان یکی از برنامه‌های فرهنگی دادگستری در ایام فجر است.

وی تصریح کرد: تاکنون قریب به ۱۷۰ جلد کتاب«سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» بین کارکنان توزیع شده است، علاقمندان تا ۱۸ بهمن‌ماه فرصت دارند پاسخنامه‌ها را تحویل دهند، این مسابقه ویژه کارکنان دادگستری کل استان، شورای حل اختلاف و کارکنان دانشگاه علمی و کاربردی قوه قضائیه برگزار می‌شود، به نفر برتر یک ربع سکه بهار آزادی و به ۱۰ نفر دیگر هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

وی  ادامه داد: آیین تجلیل از نفرات برتر شنبه ۲۱ بهمن برگزار می‌شود، در کنار مسابقات فرهنگی، اجرای مسابقات ورزشی، گلبارن مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهیدان، بارگذاری ۲ بسته فرهنگی در پورتال اداری، فضاسازی محیط و ویژه برنامه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

آقاباقری در پایان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی استان با حضور رئیس‌کل دادگستری، ملاقات مردمی به صورت ویژه توسط رئیس‌کل و معاونین قضایی و اجرای طرح«پیام آوران حقوقی» جهت پاسخگویی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان در سطح مساجد اراک از دیگر برنامه‌های این ایام است.

طنین انداز شدن صوت قران در ایام الله دهه فجر در بخش کمره

 همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مسابقات قرآنی حفظ و قرائت در کانون فرهنگی هنری حافظان نور روستای قلعه بابو با بیش از 60شرکت کننده به اجرا درآمد؛ افراد شرکت کننده در این مسابقات در مقطع سنی نونهال رشته حفظ سوره های فجر تا سوره مبارک ناس، زیر 16سال رشته ( حفظ 1و3و5و10جزء قرائت ترتیل)، بالای 16سال رشته( حفظ 1و3و5و10جزءقراءت ترتیل، )

 این مسابقات با همکاری بخشداری کمره، کانون فرهنگی هنری حافظان نورمسجد قمربنی هاشم قلعه بابو، دارالقران فاطمه  الزهرا(روستای قلعه بابو)برگزار شد؛ جوایز برگزیدگان ونفرات برتر این مسابقات در جشن انقلاب که در روستای چهار چشمه  برگزار می شود اهدا خواهد شد.

 میزان استقبال کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی از برگزاری برنامه ها و مسابقات قرانی چشم گیر است به گونه ای که اکثر جوانان روستا خواهان شرکت در این گونه مسابقات هستند و باعلاقه پیگیر برگزاری این مسابقات هستند.

رضا کوچکی مسؤول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین درحاشیه برگزاری این مسابقات گفت:  قرآن نوری است که در آن تاریکی یافت نمی شود و چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد، ریسمانی که رشته ی آن محکم و پناهگاهی که قله ی آن بلند و دریاییست که تشنگان آن، آبش را تمام نتوانند کشید و شفا دهنده ایست که بیماری های وحشت انگیز را بزداید، قرآن بهار دل چشمه های دانش، سرچشمه ی عدالت و نهر جاری زلال حقیقت است./842/303/ب2

ارسال نظرات