۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۷۸۳۷۷
مسؤول گروه تبلیغی فانوس:

هنر شیواترین زبان انتقال مفاهیم دینی است

مسؤول گروه تبلیغی فانوس گفت: هنر شیواترین و رساترین زبان انتقال مفاهیم دینی است اما در بحث توجه به هنر نمایشی در انتقال مفاهیم دینی در بعد از انقلاب، خلأ جدی وجود دارد که امیدواریم این نگاه تغییر کند.
تبلیغ نوین

حجت الاسلام حسام خدادادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف شکل گیری این گروه تبلیغی، عنوان کرد: گروه تبلیغی «فانوس» با هدف تبیین معارف دین و استفاده از زبان هنر در تبلیغ دینی از سال 91 شکل گرفته و تاکنون کارهای متفاوتی نیز توسط این گروه انجام شده است.

وی افزود: کار این گروه فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی است و باتوجه به خلأ موجود در این عرصه، کار خود را آغاز کردیم و در ایام تبلیغی که طلاب به مناطق مختلف اعزام می شوند، گروه فعالیت خود را گسترده تر می کند.

مسؤول گروه تبلیغی فانوس تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این گروه تبلیغی این است که در این مدت طلاب مستعدی جذب این گروه شده است که توانسته ایم فعالیت خود را در ماه مبارک رمضان و مناسبت های مختلف، در مدارس، پارک ها، نمایشگاه ها و دیگر فضاهایی که موجود است، انجام دهیم.

حجت الاسلام خدادادی افزود: نمایش هایی با عنوان« اگر نزدیک بود»، «حلقه وصل» با موضوع یزید دیروز و یزیدیان امروز، «عبود» با موضوع ماهواره و فضای مجازی، «روایت وصال» زندگی نامه شهید مصطفی کاظم زاده که برگرفته از کتاب دیدم که جانم می رود آقای گل آبادی بود و چند نمایش عروسکی با موضوع توحید در مدارس، توسط این گروه تبلیغی اجرا شده است که تأثیرات خوبی در بحث فرهنگ سازی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به برنامه های آینده این گروه تبلیغی، خاطرنشان کرد: اولین برنامه ای که قرار است اجرا کنیم، مصادف با مراسم اعتکاف است که کار نمایشنامه نویسی آن در کارگروه نمایش نامه نویسی در حال انجام است و در ماه مبارک رمضان نیز بخش دیگری از نمایش «روایت وصال» با موضوع زندگی یک شهید را اجرا خواهیم کرد.

مسؤول گروه تبلیغی فانوس نقش هنر در انتقال مفاهیم دینی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ارتباطی که طی این سالها با دانش آموزان داشته ایم برای ما این نکته را مشخصص کرد که شیواترین و رساترین زبان برای انتقال مفاهیم دینی، زبان هنر به ویژه نمایش است چرا که می توان یک موضوع را به صورت غیر مستقیم جا انداخت و در مصاحبات و گفت‌وگوهایی که با مربیان و معلمان داشته ایم، آنها نیز بر تأثیر هنر نمایشی بر انتقال صحیح و دقیق مفاهیم تأکید کرده اند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، این است که هنوز طلبه ها حاضر نیستند وارد فضای نمایشی شوند و در بحث توجه به هنر نمایشی در انتقال مفاهیم دینی در بعد از انقلاب، خلأ جدی وجود دارد که امیدواریم این نگاه تغییر کند.

حجت الاسلام خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت دفتر تبلیغات اسلامی به ویژه بخش تبلیغ نوین خوب بوده است و از هیچ کمکی فروگذار نکرده اند اما بودجه آنها اندک است که امیدواریم این حمایت ها بیشتر شود./872/ت302/ج

ارسال نظرات