۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۷۸۲۷۸
امام جمعه نجف:

پیروی از رهبری رمز پیروزی انقلاب ایران بود

امام جمعه نجف اشرف پیروی مردم از رهبری و اهل بیت (ع) را رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به قانون دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مردم برخی از کشورهای اسلامی به این کشور واکنش نشان داد و بیان داشت: این قانون توهین و اعلام جنگ علیه مسلمانان است. ترامپ با چنین قانونی به زیان آمریکا قدم برداشته و موجب افزایش دشمنان این کشور می‎شود.

امام جمعه نجف با اشاره به حضور 11 یهودی در دولت ترامپ افزود: یهودیان از رشد مسلمانان و بیداری اسلامی به شدت هراسان هستند بنابراین مشاهده می کنیم که به چنین قوانین پناه برده‎اند. دولت آمریکا باید در این قانون تجدید نظر کند.

حجت الاسلام قبانچی خواستار مبارزه جهانی با افکار و فرهنگ تروریستی شد و اظهار داشت: جهانیان باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهند که حوادث خطرناک و غمباری نظیر حمله تروریستی به مسجد ایالت کبک کانادا تکرار شوند.

وی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران، سرنگونی نظام شاهنشاهی و آغاز دهه فجر گفت: پیروی از رهبری، همبستگی و اتحاد مردمی، ارتباط با مراجع و اهل بیت (ع) از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. مردم ایران در پیروی از رهبری مصمم هستند.

امام جمعه نجف در بخش‎ خطبه‎های دینی نماز جمعه میلاد حضرت زینب (س) را تبریک و تهنیت گفت و بیان داشت: انسان از بیان فضائل و جایگاه والای حضرت زینب (س) عاجز است. این بانوی کریمه به درجه انبیا رسیده بود و ائمه (ع) مناقب بسیاری پیرامون وی بیان کرده‎اند.

وی خواستار پذیرش پرستاران جدید در بیمارستان‎ها شد و ادامه داد: مردم عراق باید در چنین روزی به عیادت بیماران بروند و پرستاران را تکریم کنند./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات