۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۸۰۳
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان:

برگزاري نمايشگاه کتاب رخداد بزرگ فرهنگي است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: برگزاري نمايشگاه کتاب رويداد فرهنگي بزرگی است که فرصت دسترسي عمومي و ارتباط مستقيم مخاطبان با ناشران را فراهم مي کند.
خحت الاسلام حبيب الله ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حبيب الله ارزاني ظهر امروز در آيين افتتاح سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه نمايشگاه كتاب سراسري كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، گفت: کاشان در حوزه شعر و ادب يک شهرستان هويت بخش براي استان اصفهان است.

وي افزود: برگزاري نمايشگاه کتاب رويداد فرهنگي عظيمي است که فرصت دسترسي عمومي و ارتباط مستقيم مخاطبان با ناشران فراهم مي کند.

حجت الاسلام ارزاني يادآور شد: استان اصفهان داراي پيشينه فرهنگي و تاريخي کهني است و شهرستان کاشان نيز به عنوان يکي از مناطق فرهنگي‌ ارزشمند اين استان از ديرباز مهد پرورش و تربيت انديشمندان و صاحبان علم و هنر بوده است.

وي به شايستگي اين شهرستان براي رقم خوردن رويدادهاي فرهنگي درخوري چون ميزباني نمايشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: اميد به توسعه مصلاي کاشان به عنوان محل برگزاري نمايشگاه و تداوم اين رويداد بزرگ فرهنگي است.

حجت الاسلام ارزانی تحقق اين امر و ترويج فرهنگ مطالعه را در گرو تلاش همگاني و همبستگي نهادها عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگي جوامع امروز در گرو کتابخواني و خلق آثار علمي و فرهنگي ماندگار براي نسل هاي پيش رو است.

در ادامه حميدرضا مومنيان فرماندار کاشان از آمادگي اين شهرستان براي رقم خوردن رويداد بزرگ فرهنگي برپايي نمايشگاه سراسري کتاب به صورت سالانه خبر داد و گفت: شهرت کاشان جهاني است و بخش عمده اي از اين اعتبار مرهون انديشمندان و دانشمنداني است که در طول اعصار در اين مهد تمدن زيسته اند.

وي با اشاره به تعليم و تربيت ۵۵ هزار دانش آموز در کاشان تصريح کرد: سرريز عمده مراکز آموزش عالي دو‌ مرکز تهران و اصفهان نيز در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي اين منطقه مشغول به تحصيل رشته هاي تحصيلي مختلف هستند.

مومنيان با اشاره به برگزاري کنگره بين المللي محتشم در اسفندماه سال جاري خاطرنشان کرد: در هر زمينه و‌ حوزه اي شاهد حضور انديشمندان و علماي بزرگي در اوج در منطقه کاشان هستيم.

فرماندار کاشان ضمن گراميداشت دهه مبارک فجر گفت: اجراي ۷۰۰ برنامه فرهنگي و اجتماعي و افتتاح و کلنگ زني ۱۹۲ طرح براي اين ايام پيش بيني شده که از روز گذشته آغاز شد.

مومنيان با اشاره به اينكه اين شهرستان در سه سال گذشته به صورت پياپي نامزد پايتختي کتاب بوده و برنامه هاي مختلفي در حوزه هنري براي آينده پيش بيني کرده است، افزود: اجماع بسيار خوبي براي پشتيباني از اين طرح ها بين نهادهاي مختلف شهرستان وجود دارد و تفاهم نامه هايي نيز در اين زمينه امضا شده است.

وي ابراز اميدواري کرد: با عنايت مسؤولان استاني و با توجه به داشته هاي منطقه کاشان به پايتختي کاشان تبديل شود.

مصطفي جوادي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان نيز با اشاره به اينكه در اين نمايشگاه حدود 40 هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر عرضه شده است، اظهار داشت: دومين نمايشگاه سراسري کتاب کاشان به عنوان 325 مين نمايشگاه استاني کتاب به ميزباني اين شهرستان در ۱۷۰ غرفه کتاب عرضه مي دارد.

وي به برنامه هاي جانبي دومين نمايشگاه سراسري کتاب کاشان اشاره و تصريح کرد: رونمايي از کتاب هاي «ضياالشهاب» و کتاب گوياي «من يا چشم هايم» اثر دکتر نرگس نيکخواه از برنامه‌هاي نخستين روز نمايشگاه است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان همچنين رونمايي از ۱۷ اثر منتشر شده در دي و بهمن ماه سال جاري از سوی نشر مرسل کاشان را از ديگر برنامه هاي روز نخست نمايشگاه برشمرد.

به گفته وي نقد و بررسي کتاب «فرهنگ امثال، کنايات و اصطلاحات در گويش ابوزيدآبادي» مشاعره دانش آموزي و شعرخواني، رونمايي و جشن امضاي کتاب و اپليکيشن نمايشنامه «باد اومد و با خود برد دنياي خيالي را» و کتاب «مجموعه شعر تب زخمي غزل» و کتاب و اپليکيشن مجموعه «ترانه قلبم براي تو» از برنامه‌هاي روزهاي آينده نمايشگاه است.

وي يادآور شد: در اين نمايشگاه از کتاب هاي «حمله حيدري»، «ادبيات داستاني جنگ در ايران»، مجموعه شعر «زندگيت را نقاشي کن» و مجموعه هاي «عارفانه ها» و «عاشقانه ها» و کتاب «سيره سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) رونمايي خواهد شد.

جوادي تاکيد کرد: ميزگرد «شعر و ادبيات و ‌مقاو مت افغانستان»، شب شعر فجر، نقد و بررسي دوره کتابهاي سه گاني، نغمه هاي آييني و يادبود استاد حدادکاشاني نيز از ديگر برنامه‌هاي اجرايي دومين نمايشگاه سراسري کتاب کاشان خواهد بود.

وي برگزاري جنگ شادي کتاب کودک، ايستگاه نقاشي و شعر و قصه گويي با حضور کارشناسان هنري در غرفه کانون پرورشي و فکري کودکان و نوجوانان و نمايش تابلو هاي مشاهير کاشان را نيز از برنامه‌هاي اختتاميه نمايشگاه عنوان کرد.                                                                   

لازم به ذكر است، سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه نمايشگاه كتاب سراسري كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با حضور مسؤولان وزارت ارشاد اسلامي، مسؤولان استان اصفهان و شهرستان كاشان امروز افتتاح شد، اين نمايشگاه در مصلي بقيه الله در بلوار امام رضا(ع) اين شهرستان همه روزه از 13 تا 18 به مدت 6 روز از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 پذيراي علاقه مندان است.

شايان ذكر است، سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه نمايشگاه كتاب سراسري كاشان حدود 300 ناشر و نمايندگي 39 هزار و 900 عنوان كتاب را در 171 غرفه عرضه كرده اند./202/1307/ب1

ارسال نظرات