۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۷۷۷۷۰
استاندار اصفهان:

ابراز نگراني استاندار اصفهان از كاهش كتاب فروشي ها

استاندار اصفهان ضمن نگراني رشد بي امان فست فودها و کاهش غم انگيز کتابفروشي ها در چند سال گذشته در استان اصفهان، گفت: در يکي دو سال گذشته با طرح هاي مبتکرانه اي چون نذر کتاب و طرح عيدانه و شاگرد اولي اصفهان در اين طرح ها بخشي از اين نگراني رفع شد.
رسول زرگر  پور رسول زرگر  پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، رسول زرگرپور ظهر امروز در آيين افتتاح سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه كتاب سراسري كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، ضمن تبريک سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران و گراميداشت ياد و خاطره شهداي نهضت 15 خرداد، انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: آنچه امروز از آرامش و امنيت داريم به برکت خون پاک شهدا است.

وي افزود: ايران يکي از سه کانون تمدن ساز بشري و خاستگاه علم و دانش و مدنيت و شهرنشيني با مردماني پرتلاش و خلاق است اما در طول ساليان با روي کار بودن حاکمان بي تدبير به ويژه در دوره قاجار و پهلوي دچار عقب ماندگي و پشرفت و وابستگي به ديگر ملل شده بود.

استاندار اصفهان يادآور شد: رؤياي تمدن بزرگ و جزيره ثبات در آن سالها به سرابي بي حاصل بدل شده بود اما در اوج نااميدي مردي از تبار خون در 15 خرداد 42 نهضت انقلاب را آغاز کرد و با ياري مردمي مجاهد انقلاب اسلامي ايران را در 22 بهمن 57 رقم زد.

و با اشاره به اينكه امروز انقلاب اسلامي ايران به عنوان قدرت برتر منطقه و بازيگر اصلي ايفاي نقش مي کند افزود: امروز بعد از گذشت 38 سال به رغم تمامي تحريم ها و تهديدها اين انقلاب استوارتر به راه خود ادامه مي دهد.

زرگرپور با تأكيد بر ترويج فرهنگ مطالعه و نقش آن در توسعه کشور گفت: امروز شاهد رويداد فرهنگي بزرگي در شهر کاشان هستيم، شهري که نسبتش با کتاب کهنسال است و هنوز با ميراث گرانبهاي کتاب در تاريخ مي درخشد.

استاندار اصفهان، ضمن نگراني رشد بي امان فست فودها و کاهش غم انگيز کتابفروشي ها در چند سال گذشته در استان اصفهان، اظهار داشت: در يکي دو سال گذشته با طرح هاي مبتکرانه اي چون نذر کتاب و طرح عيدانه و شاگرد اولي اصفهان در اين طرح ها بخشي از اين نگراني رفع شد.

وي بر هم انديشي و تلاش براي آشتي بيشتر مردم با کتاب و رواج مطالعه همگاني و عرضه آثار فاخر به جامعه و تجليل فعالان و ناشران تاکيد کرد و گفت: اين رويکرد دستاوردهاي مفيد و موثري مي تواند داشته باشد.

استاندار اصفهان پيشنهاد داد: برپايي نمايشگاه هاي کتاب استاني با تکريم خادمان کتاب پيوند بخورد.

لازم به ذكر است، سيصدو بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه نمايشگاه كتاب سراسري كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با حضور مسؤولان وزارت ارشاد اسلامي، مسؤولان استان اصفهان و شهرستان كاشان امروز افتتاح شد، اين نمايشگاه در مصلي بقيه الله در بلوار امام رضا(ع) اين شهرستان همه روزه از 13 تا 18 به مدت 6 روز از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 پذيراي علاقه مندان است.

شايان ذكر است، سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب استاني و دومين نمايشگاه نمايشگاه كتاب سراسري كاشان حدود 300 ناشر و نمايندگي 39 هزار و 900 عنوان كتاب را در 171 غرفه عرضه كرده اند./202/1307/ب1

ارسال نظرات